کد خبر: ۶۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷ 24 July 2015

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: امکانات و تجهیزات امدادی استان پرحادثه البرز ناچیزاست.

حجت الاسلام مفید کیائی نژاد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: البرز نیاز به تجهیزات و امکانات زیاد برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی دارد.

وی با بیان اینکه شرایط این استان به خاطر جمعیت زیاد ، قرار گرفتن در مسیر مسافران 14 استان کشورو وضعیت اقلیمی ، ویژه است، گفت: درسیل اخیر کمبود امکانات و تجهیزات امدادی در این استان آشکار بود.

کیائی نژاد اظهار داشت: امداد رسانی به مناطق سیل زده طالقان به علت کوهستانی بودن منطقه و دوری از مرکز استان با کندی انجام شد.

این نماینده مجلس بیان کرد که مردم استان البرز در حادثه سیل هفته جاری دچار دشواری و سختی های فراوان شدند و مجموعه مدیریت بحران به علت کمبود امکانات در تنگنا قرار گرفت.

وی گفت: طی 4 ماه گذشته دو بار سیل در طالقان رخ داده است که متاسفانه در این منطقه کوهستانی نه تنها هیچ امکاناتی برای مقابله با حوادث وجود ندارد بلکه ستاد بحران فرمانداری طالقان نیز از نظر امکانات و تجهیزات امدادی و خدمات رسانی در فقربه سرمی برد.

کیائی نژاد ادامه داد: شهرستان طالقان به دلیل فاصله زیاد با کرج مرکز استان ، پراکندگی روستاها ، صعب العبور بودن راه دسترسی برخی از روستاها و همچنین به خاطر جاذبه های خاص بکر طبیعی و گردشگری و حضور بالای مسافران به خصوص در 6 ماهه بهار و تابستان باید در بخش حوادث ویژه دیده شود.

نماینده شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان گفت: در وقوع توفان اخیر نیز خسارت زیادی به تاسیسات برق نظرآباد وارد شد که لازم است در این شهرستان امکانات مقابله با حوادث تقویت شود.

وی بیان کرد: خسارت های وارده بر اثر سیل و توفان در البرز به قدری گسترده است که باید برای حل مشکلات مردم گام های موثری برداشته شود.

در توفان هفته جاری استان البرز علاوه بر جان باختن 8 نفر، 12 نفر مصدوم شدند و تعدادی مفقود هستند.

این سیل خسارات زیادی به واحدهای مسکونی ، خودروها،شبکه های برق و اراضی کشاورزی استان البرز وارد کرد.

روستای سیجان واقع در جاده کرج - چالوس بیشترین خسارت در این سیل متحمل شد که تلاش امدادگران برای یافتن مفقودین این حادثه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
بچه ۵ ساله منم میدومنه امکانات امدادی در البرز کافی نیست ! بگویید برای مردم البرز چه کار کردید ؟
صدرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
اقای نماینده جاده ارتباطی پل کردان به شهرک طالقان چرا با گذشت 25سال ناتمام مانده چرا حداقل یک بیمارستان 20 تختخوابی در طالقان وجود ندارد لطفا از مسولین مصرانه بخواهید اقدام کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار