تابناک هرمزگان- شهردار تازیان گفت: با حکم دستگاه قضایی و با پیگیری‌های موثر فرمانداری بندرعباس و استانداری هرمزگان، 35 هکتار از اراضی تصرف شده تازیان به حریم این شهر افزوده شد. 
کد خبر: ۶۵۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 16 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، جواد شعبانی تازیانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های شهرداری تازیان و با حمایت‌های فرمانداری بندرعباس و استانداری هرمزگان 35 هکتار از اراضی تصرف‌شده به حریم شهر تازیان بازگشت.

وی افزود: ارزش این اراضی بیش از 400 میلیارد ریال است که در توسعه و پیشرفت منطقه تازیان تاثیر ویژه‌ای خواهد داشت.

شهردار تازیان با بیان این که محدوده این 35 هکتار از ضلع جنوب غربی تازیان آغاز و تا انتهای دیوار شهرک مروارید ادامه می‌یابد و ضلع شرقی آن نیز به جاده تازیان - بندرعباس محدود می‌شود، عنوان کرد: ارزش بالای این زمین و قرارگیری در مجاورت شهرک  مروارید و همین طور جاده بندر شهید رجایی و محور بندرعباس - تازیان موجب شده بود که مورد دست‌اندازی سودجویان طی سال های اخیرقرار گیرد.

شعبانی خاطرنشان کرد: در طی 19 سال اخیر از زمان واگذاری این اراضی در قالب صورتجلسه‌ای بین منابع طبیعی و امور اراضی جهادکشاورزی به روستای تازیان، افرادی مدعی واهی مالکیت این زمین‌ها بودند که در مواردی نیز اقدام به تصرف غیرقانونی محدوده‌هایی از این اراضی 35 هکتاری کردند اما در نهایت با رای دادگاه و نهایی شدن رای دادگاه تجدید نظر در این زمینه و با بررسی تمامی جوانب موضوع، نهایتا این 35 هکتار به محدوده شهر تازیان به طور کاملا قانونی و شفاف اضافه شد.

وی گفت: شهرداری تازیان با اتکای به رای صادره دستگاه قضایی به شماره 600661 مورخه 6 شهریورماه 97 که تمامی ادعاهای واهی در زمینه مالکیت قطعاتی از این محدوده را رد کرده است، از تمامی دستگاه‌های مسؤول در این زمینه به طور ویژه قدردانی می‌کند که افق روشنی از پیشرفت و توسعه را پیش‌روی شهر تازیان قرار دادند.

شهردار تازیان تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورا و با هماهنگی با فرمانداری بندرعباس و استانداری هرمزگان، اختصاص بخشی از این 35 هکتار به تعاونی‌های مسکن مردمی، زمین و سالن ورزشی، مسکن جوانان و استقرار ساختمان ادارات، نیروی انتظامی و ... در دستور کار قرار گرفته است.

شعبانی در پایان از همکاری ویژه دادستان بندرعباس و دستگاه قضایی استان هرمزگان، استاندار و معاون عمرانی و سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان، فرماندار پرتلاش بندرعباس و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تقدیر و عنوان داشت: دفتر امور شهری استانداری هرمزگان و منابع طبیعی هرمزگان نیز در این زمینه همکاری ویژه‌ای با شهرداری تازیان داشتند که باید صمیمانه از آنها تقدیر و از نقش ویژه آنها در توسعه آینده تازیان قدردانی کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار