آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان با رقابت بیش از ۱۱ هزار مهندس صبح امروز در استان فارس آغاز شد.
کد خبر: ۶۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۶ 24 July 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی استان فارس:هوشنگ عشایری، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، در حاشیه برگزاری این آزمون در دانشگاه باهنر شیراز اظهار داشت: در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، با شرکت بیش از 163 هزار نفر، آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و تجربی، 1 و 2 مرداد ماه در سراسر کشور برگزار ‌می‌شود که همزمان در استان فارس نیز شاهد رقابت بیش از 11 هزار و 600 نفر از مهندسان هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی در استان فارس افزود: در نخستین روز از برگزاری این آزمون یعنی روز پنج شنبه 4 هزار و 348 نفر از متقاضیان رشته‌های عمران گرایش نظارت، شهرسازی، ترافیک، معماری گرایش نظارت، نقشه‌برداری در نوبت صبح و 2 هزار و 121 نفر از مهندسان رشته‌های عمران و معماری گرایش اجرا در نوبت عصر به سئوالات مطرح شده پاسخ دادند.

عشایری گفت: در دومین روز یعنی جمعه متقاضیان رشته عمران گرایش محاسبات، معماری گرایش طراحی، تاسیسات برق و تاسیسات مکانیک در نوبت صبح و عصر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در روزهای برگزاری این آزمون بیش از 11600 نفر در این آزمون ها شرکت می‌کنند اظهار داشت: کل آزمون‌های تستی برادران و خواهران در دانشگاه فنی شهید باهنر شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس افزود: مجری این آزمون سازمان سنجش آموزش کشور و کارفرما وزارت راه و شهرسازی است که نظارت و حراست از این آزمون در فارس را نیز اداره کل راه و شهرسازی استان بر عهده دارد.

عشایری در پایان تاکید کرد: آزمون ورود به حرفه‌ کاردان‌های فنی ساختمان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی در رشته‌های هفتگانه ساختمان و آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی نیز به طور هماهنگ و همزمان در طی این دو روز در سراسر کشور برگزار ‌‌می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار