فرماندار خلیل آباد گفت: فرهنگ مبارزه با مواد مخدر باید در شهرستان خلیل آباد تقویت شود و ریشه یابی دلایل گرایش به مواد مخدر می تواند به مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر کمک کند.
کد خبر: ۶۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱ 23 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، علی اصغر مرادزاده، فرماندار شهرستان خلیل آباد در گفتگو با یار خراسانی در خصوص معضلات اجتماعی در شهرستان اظهار داشت: اعتیاد و مواد مخدر از مهمترین معضلات و ناهنجاریهایی است که در شهرستان و کشور با آن روبرو هستیم و این موضوع در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بعنوان اولویت اول آسیب اجتماعی شهرستان شناخته شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بیش از ۹۵ درصد جرایم و پرونده هایی که در دادگستری داریم ریشه در مواد مخدر دارد و شامل ناهنجاریهایی مثل سرقت، طلاق، تصادف و.. می شود.

مرادزاده افزود: اعتیاد بیشتر جوامع ما را تحت تاثیر خود قرار داده است و ما باید به دنبال راه علاجی برای جلوگیری و کاهش آمار اعتیاد و مواد مخدر در جامعه و شهرستان باشیم.

وی تصریح کرد: یک فرد معتاد تنها خود را گرفتار نمی کند بلکه تمام خانواده خود را تحت الشعاع قرار می دهد و ما باید به دنبال تقویت کلینیک ها و پایگاههای ترک اعتیاد در شهرستان باشیم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خلیل آباد عنوان کرد: یکی از وظایف برخی از دستگاه های خدمات رسان ، نهادها و موسسات عمومی اشتغال و جمع آوری افراد بیکار و کارتن خواب و… است که از پیشرفت اعتیاد جلوگیری شود ولی واگذاری کارها به بخش خصوصی از این عمل جلوگیری می کند.

وی تاکید کرد: بحث مواد مخدر آن قدر مهم است که گاهی افراد تحصیلکرده یک جامعه را هم گرفتار می کند و به شبیخون و تهاجم فرهنگی کمک شایانی می کند و دشمنان نظام با معتاد کردن جوانان ما درصدد ضربه زدن به نظام و کشور هستند.

مرادزاده گفت: همه دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی باید تمام توان خود را برای مبارزه با این بلای خانمان سوز به کار ببرند تا روزی برسد که شاهد از بین رفتن اعتیاد در شهرستان و کشور باشیم.

وی اذعان نمود: آموزش و آگاه کردن مردم از آسیب های اجتماعی و انواع مواد مخدر از مهمترین عوامل مقابله با اعتیاد است و با این روش میتوان سطح آگاهی مردم را بالا برد.

نماینده عالی دولت گفت: فرهنگ مبارزه با مواد مخدر باید در شهرستان خلیل آباد تقویت شود و ریشه یابی دلایل گرایش به مواد مخدر می تواند به مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر کمک کند.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی اقدامات موثری را در جهت مبارزه با مواد مخدر داشته است و اقدام به جمع آوری و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر کرده است و همین روند را با تلاش و جدیت بیشتری باید ادامه بدهد.

مرادزاده افزود: افزایش برنامه های فرهنگی ، ورزشی ، تفریحی ، مذهبی و… در شهرستان می تواند اوقات فراغت جوانان ما را پر کند و از روی آوردن جوانان به اعتیاد جلوگیری کند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: خانواده ها باید در تربیت فرزند خود دقت لازم را داشته باشند زیرا بی توجهی نسبت به تربیت فرزند باعث شیوع معظلات اجتماعی از جمله اعتیاد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار