مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خواستار نقش‌آفرینی جدی در حوزه دفاع مقدس شد و گفت: یکی از مراحل جنگ نرم ایجاد آشفتگی روانی است که جامعه ما به آن دچار شده و تقارن هفته دفاع مقدس و محرم می‌تواند در حل این معضل اثربخش باشد. 
کد خبر: ۶۵۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ 11 September 2018
سردار مهدی ظفری با اشاره به تقارن دفاع مقدس و ایام محرم و سوگواری سیدالشهدا (ع) گفت: به عقیده مفسران و عالمان اسلامی دفاع مقدس قرینه و منبعث از عاشورا است.

به گزارش ایسنا، سردار ظفری در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان همدان، با بیان اینکه هیچ پدیده‌ای در طول تاریخ نتوانسته به اندازه دفاع مقدس در کل دنیا تحول ایجاد کند، اظهار کرد: تضادها، تفاوت‌ها، جدال‌ها و ارتباطات بین‌المللی برگرفته از ۸ سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس حاصل انقلاب اسلامی است، افزود: جدا شدن دفاع مقدس از انقلاب اسلامی باعث مغفول ماندن ارزش‌های انقلاب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان همدان با تقدیم شهدای گرانقدری نظیر شهید شاخص محسن امیدی توانست دشمن را در منطقه مجنون متوقف کنند، افزود: ۲۰ شهریور سال ۶۵ در جزیره مجنون که محل پدافند لشکر انصارالحسین (ع) همدان بود، دشمن در جبهه شمالی و جنوبی نفوذ کرده بود و رزمندگان همدان پذیرفتند که در مقابل این تک مرموز دشمن بایستند.

وی با بیان اینکه باید خاصیت برنامه‌های هفته دفاع مقدس ایجاد وحدت و وفاق ملی باشد، عنوان کرد: از نگاه‌های سازمانی برای برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس پرهیز شود و نقش مردم را مطرح کنیم.

ظفری با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور که رئیس جمهوری در کنار سخنرانی یک نهیب نیز به دشمنان می‌زند، همه مردم، گروه‌ها و احزاب وی را همراهی می‌کنند، اضافه کرد: دفاع مقدس متعلق به گروه خاصی نیست و عامه مردم در بیشتر مواقع از برنامه‌های ابلاغ شده جلوتر هستند.

وی با بیان اینکه یک فصل‌نامه یا گاه‌نامه با محوریت فعالیت‌های صورت گرفته در سی و هشتمین سالروز هفته دفاع مقدس به نام استان چاپ و منتشر می‌شود، گفت: انتظار می‌رود برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط نهاد‌ها به موقع به دبیرخانه اطلاع‌رسانی شود تا بتوان مستندسازی کرده و به موقع برنامه‌ها را انجام و تحویل ستاد کل نیرو‌های مسلح داد.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس استان همدان نیز با بیان اینکه هدف از بزرگداشت دفاع مقدس ترویج فرهنگ انقلابی، ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار و خودباوری دینی و ملی است، گفت: دوران دفاع مقدس، آینه تمام‌نمای اهداف و دستاورد‌های حرکت عظیم مردمی در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی، زمینه بروز و ظهور حرکتی ماندگار، جامع و کارآمد در برقراری حکومت مردم‌سالار دینی با حفظ استقلال در عرصه‌های بین‌المللی و مقابله با استکبار جهانی شد.

خلیل الهی‌تبار با بیان این اینکه رویکرد برنامه‌ها مبتنی بر شعار محوری «ما توانستیم» و توجه ویژه به چهار دهه فرهنگ و مقاومت و ایستادگی به عنوان انگیزه‌ای پایدار در پیشبرد و تقویت ساختار و ماهیت علمی، فرهنگی و سیاسی کشور است، افزود: ۳۲ برنامه محوری برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

وی برگزاری سان و رژه نیرو‌های مسلح مستقر در همدان، دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح استان با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، بیان خاطرات دفاع مقدس بین نماز جماعت ظهر و عصر ادارات، ویژه‌برنامه زنگ مقاومت در نخستین روز بازگشایی مدارس در سراسر استان، برپایی نمایشگاه عکس و اسناد دفاع مقدس و بازدید رایگان مردم از موزه دفاع مقدس در روز ۳۱ شهریور را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار