معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت:به منظور جذب گردشگران خارجی به این جزیره پس از لغو تحریم، زیرساخت‎های گردشگری حلال و گردشگری آرامش در این منطقه ایجاد می‎شود.
کد خبر: ۶۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 23 July 2015
به گزارش تابناک - جزیره،  مسعود کرباسچی با تاکید بر اینکه لغو تحریم‎ها بر گردشگری ایران به خصوص افزایش استقبال گردشگران خارجی از جاذبه های ایران تاثیر بسزایی دارد، گفت: پس از لغو تحریم‎ها ،ورود گردشگر خارجی به مناطق آزاد ایران قطعا افزایش خواهد یافت که از این طریق آمار گردشگران سرزمین اصلی نیز با افزایش همراه خواهد بود چراکه گردشگر خارجی از شهرهای مختلف ایران نیز بازدید می کند.

وی با اشاره به اینکه جاذبه‎های گردشگری قشم نسبت به دیگر مناطق آزاد بیشتر است، یادآور شد: به همین دلیل در حال آماده‎سازی منطقه آزاد قشم برای مدیریت بخش گردشگری در پساتحریم هستیم تا از دیگران جا نمانیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: قبل از اینکه مذاکرات هسته‎ای به نتیجه برسد ما برای توسعه گردشگری قشم برنامه‎ای عادی تنظیم کرده بودیم اما پس از حصول توافق نهایی و لغو تحریم‎های ایران، برنامه‎ای ویژه تدوینکردیم تا بتوانیم زیرساخت‎های گردشگری قشم را افزایش دهیم.

وی درباره چگونگی افزایش زیرساخت‎های گردشگری در قشم تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در قشم شیوه خاص گردشگری داشته باشیم و خارجی‎ها را جذب کنیم دو مقوله گردشگری حلال و گردشگری آرامش را سرلوحه کار خود قرار داده‎ایم به همین منظور در نخستین گام زیرساخت‎های لازم را برای «گردشگری حلال» در قشم و جزایر اقماری آن فراهم و گردشگران حلال را به این منطقه جذب می‎کنیم.

کرباسچی با بیان اینکه گام بعدی ما در قشم برای جذب گردشگر راه‏‎اندازی «گردشگری آرامش» خواهد بود گفت: در این راستا زیرساخت‎های از قبیل به ساماندهی هتل‎ها، ساخت هتل جدید، ساماندهی پروازها، آموزش نیروها، دسترسی آسان به مراکز مختلف و افزایش مقوله‎های بهداشتی، ایجاد پلاژ مخصوص بانوان و آقایان را در دستور کار قرار دادیم و برای برخی از آنها طرح های تشویقی تعریف کردیم.

کرباسچی خاطرنشان کرد: برای تشویق هتلداران به ساماندهی و تجهیز هتل‎هایشان نیز اجرای یک طرح تشویقی را برنامه‎ریزی کردیم به صورتی که هر هتلی که بتواند مطابق با شرایط ما خدمات ارائه دهد و نواقص و معایب خود را رفع کند، می‎تواند افزایش اندکی را در قیمت اتاق‎ها اعمال کند و تعداد ستاره های خود را افزایش دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم از ساماندهی سایت‎ لاک‎پشت‌‌ها، دلفین‎ها، ژئوپارک، جنگل‎های حرا و ... از دیگر برنامه هایاین سازمان در بخش گردشگری نام برد و افزود:از آنجا که در حال حاضر رشد صنعت گردشگری در قشم با آهنگ خوبی پیش می‎رود بنابراین پیش بینی می‎کنیم در مدت زمان کوتاهی به اوج خود برسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار