فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز در تشریح برنامه‌های رزمایش سراسری محمد رسول‌الله(ص) ۲ در این ناحیه از سپاه از توزیع رایگان بسته‌های غذایی گرم و همچنین نوشت‌افزار رایگان میان نیازمندان و همچنین احداث ۸ مسجد در مناطق محروم این کلان‌شهر خبر داد.
کد خبر: ۶۵۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 08 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: مرتضی خسروانی، فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز امروز، ۱۷ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینكه امسال در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن انواع و اقسام نقشه‌ها و توطئه‌ها را علیه این انقلاب انجام داده است اما ما همه آن‌ها را پشت سر گذاشتیم زیرا اتحاد، همدلی و انسجام و پیروی از رهبری بوده است.
وی با بیان اینكه بسیج همواره پشتوانه محكمی برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی از ابتدا تاكنون بوده است، افزود: بسیج این پایبندی به آرمان‌های امام و انقلاب را در صحنه عمل ثابت كرده است و هر جا این انقلاب نیاز به حمایت و همراهی داشته، همواره حضور داشته است.

اجرای رزمایش «محمد رسول‌الله(ص)» در ۳ بخش
خسروانی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش سراسری «محمد رسول‌الله(ص) ۲» همزمان با سراسر كشور در شیراز گفت: این رزمایش در ۳ مرحله خدمت‌رسانی، نمایش اقتدار و حضور در صحنه برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز، هدف از برگزاری این رزمایش را ایجاد نشاط و تزریق روحیه امیدواری در میان مردم و ارائه خدمت به محرومان، بالا بردن توان رزمی و ایجاد روحیه در میان گردان‌های بسیج برشمرد و گفت: این رزمایش به‌همت گردان‌های بیت‌المقدس سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز نیز در مناطق تحت پوشش اجرا می‌شود.
وی گفت: بخش اول رزمایش كه شامل ارائه خدمات به محرومان است و از ۹ تا ۲۹ شهریورماه گروه‌های جهادی به سه منطقه محروم تحت پوشش این ناحیه شامل بلوار اتحاد، سهل‌آباد و محله سعدی اعزام شده و به ارائه خدمات متنوع می‌پردازند.

ویزیت و توزیع رایگان دارو میان نیازمندان
خسروانی ارائه فعالیت‌های عمومی، بهداشت و درمان، كارآفرینی و اقتصاد مقاومتی، عمرانی و غیره را از جمله این فعالیت‌ها دانست و گفت: فعالیت‌های عمومی شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی،‌آموزشی، ورزشی، توزیع بسته‌های فرهنگی و خدمات بهداشت و درمان شامل ویزیت رایگان و توزیع رایگان دارو میان بیماران نیازمند می‌شود.
وی از ارائه خدمات دندانپزشكی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، آموزش بهداشت و درمان و غیره در این رزمایش خبر داد و گفت: در حوزه اشتغال و كارآفرینی نیز كلاس‌های آموزشی و ترویجی با مبنای راه‌اندازی بنگاه‌های كوچك زودبازده برگزار خواهند شد.

۳۰۰ بسته نوشت‌افزار میان نیازمندان توزیع شد
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز با بیان اینكه توزیع بسته‌های غذایی و نوشت‌افزار میان محرومان از دیگر خدمات ارائه شده در این رزمایش است، گفت: این كار با هماهنگی كمیته امداد انجام می‌شود كه روز گذشته ۳۰۰ بسته نوشت‌افزار را در گام نخست میان نیازمندان توزیع كردیم.

پیش‌بینی ارائه خدمات درمانی به ۲ هزار نفر
وی با تصریح اینكه توزیع بسته‌های غذایی گرم میان نیازمندان به‌صورت شبانه انجام می‌شود، گفت: ۲ هزار نفر در حوزه بهداشت و درمان به‌صورت رایگان خدمات دریافت خواهند كرد.
خسروانی تكمیل و مرمت خانه‌های محرومان، همچنین مرمت حمام و سرویس‌های بهداشتی منازل آنان در مناطق سهل‌آباد، بلوار اتحاد و محله سعدی را از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده در این رزمایش برشمرد و گفت:‌ ۸ مسجد در این رزمایش مرمت و یا تكمیل می‌شود كه در بلوار اتحاد و شهرك سعدی محله امام حسن(ع) هر كدام یك مسجد احداث خواهد شد و در محله‌های تركان و شرغان نیز مساجد نیمه كاره تكمیل می‌شوند و همچنین در داریون ساخت مسجد و در سهل‌آباد تكمیل مسجد خواهیم داشت.

احداث ۸ خانه عالم در مناطق محروم
وی از ساخت ۲ خانه عالم در محله سهل‌آباد و تكمیل عملیات احداث ۶ خانه عالم در طی این رزمایش خبر داد و گفت: همچنین پروژه‌های آبرسانی به روستاهای داریون و كفترك نیز خواهیم داشت.
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز اظهار كرد: بخش اول این رزمایش طی روزهای ۹ تا ۲۹ شهریورماه و شامل خدمت‌رسانی به محرومان و اعزام گروه‌های جهادی، بخش دوم رزمایش شامل رزمایش اقتدار است كه در روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریورماه برگزار خواهد شد و بخش سوم نیز تجمع ۳۰ هزار نفری بسیجیان است كه همزمان با ایام هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.
وی، محل برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) منطقه بابونك اعلام كرد و گفت: این رزمایش در چند قالب ستون‌كشی و اردوكشی خیابانی و همچنین آموزش رزم و اجرای برنامه‌های بصیرتی اجرا خواهد شد.

اجرای ۱۸۰۰ ویژه برنامه در ایام هفته دفاع مقدس
خسروانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس این ناحیه از سپاه پرداخت و گفت: در ایام هفته دفاع مقدس بیش از یك هزار و ۸۰۰ برنامه در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج و محلات به‌همت این ناحیه از سپاه اجرا خواهد شد.

رونمایی از صندلی ویژه معلولان و پهپاد حساس به چهره در هفته دفاع مقدس
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) شیراز گفت: در این هفته چند برنامه ویژه اجرا خواهیم كرد از جمله رونمایی از طرح علمی ـ پژوهشی صندلی ویژه معلولان و جانبازان و همچنین رونمایی از پهپاد حساس به چهره اختراع شده در بخش گروه علمی ـ پژوهشی این ناحیه از سپاه صورت خواهد گرفت كه توسط این پهپاد عملاً امكان تغییر چهره برای دشمنان غیرقابل ممكن خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار