با پايان رقابت 6 تيم
تيم مستعد و آينده‌دار هیأت بسكتبال قم عنوان نايب‌قهرماني سال 1397 رقابت‌هاي رده سني نونهالان بسكتبال كشور را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۶۵۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ 05 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، هیأتی که بعد از تغییر و تحولات سال 1395 مهمترین اولویت خود برای تحول در عرصه قهرمانی را سرمایه‌گذاری روی رده‌های سنی پایه و شناسایی استعدادهای این رشته قرار داده، هیأت بسکتبال استان قم است که امسال با دو عنوان ارزشمند نتیجه دو سال تلاش و برنامه‌ریزی صحیح خود را کسب کرد.

نخستین موفقیت بسکتبال قم در سال جاری، کسب عنوان قهرمانی مسابقات رده سنی نوجوانان ایران در آبادان بود و هیأت بسکتبال استان قم بعد از تجربه برگزاری مسابقات سه به سه قهرمانی کشور در تیر ماه، در دومین میزبانی رقابت‌های کشوری سال 1397 دومین موفقیت امسال را نیز به دست آورد.

این در حالی است که با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده در فدراسیون بسکتبال، قم میزبانی رقابت‌های رده سنی نونهالان بسکتبال پسران ایران را انجام داد، رقابت‌هایی که در خانه اختصاصی این رشته یعنی سالن شهید رضائیان قم به انجام رسید و با نایب‌قهرمانی میزبان پایان یافت.

در این رقابت‌ها تیم‌های نونهالان بسکتبال اروند، اردبیل، البرز، خراسان‌‌شمالی، لرستان و قم برای کسب عناوین برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند و سرانجام تیم‌های هیأت بسکتبال قم و البرز با شکست حریفان و عبور از مراحل مقدماتی و نیمه نهایی به دیدار فینال راه پیدا کردند.

تیم بسکتبال نونهالان قم در گام نخست از مرحله مقدماتی برابر هیأت لرستان به برتری قاطع 89 بر 20 دست یافت، سپس تیم هیأت خراسان شمالی را با نتیجه 42 بر ۲۸ شکست داد و در مسابقه بعدی خود با نتیجه 62 بر 38 تیم اردبیل را پشت سر گذاشت تا به مرحله نهایی برود.

بسکتبالیست‌های آینده‌دار قم در تلاش برای کسب رتبه نخست و عنوان قهرمانی مسابقات سال 1397 نونهالان ایران، در دیدار نهایی برابر دیدگان قمی‌های علاقمند به این رشته در سالن شهید رضائیان برابر تیم هیأت البرز به میدان رفتند اما با اختلاف هفت امتیاز 51 بر 44 به رقیب خود باختند تا روی سکوی نایب‌قهرمانی این دوره قرار بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار