معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار راننده در استان اصفهان، این استان را قطب حمل و نقل بار کشور دانست و گفت: اصفهان را به عنوان قطب حمل و نقل بار کشور می‌شناسند بر همین اساس باید به توسعه راه‌ها در این استان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
کد خبر: ۶۵۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 03 September 2018

به گزارش تابناک : عبدالهاشم حسن نیا پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از پل دوم استراتژیک غدیر محور اصفهان - شهرکرد اظهار داشت: 90 درصد از حمل و نقل بار و مسافر در کشور از جاده‌ها انجام می شود و این مسئله نشان از اهمیت حمل و نقل جاده‌ای دارد حال با توجه به اهمیت حمل و نقل جاده‌ای توسعه شبکه راه‌های کشور نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید همواره مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به نقش استان اصفهان در کریدور حمل و نقل شمال_جنوب و شرق و غرب کشور، افزود: وجود راه‌های خوب در استان اصفهان تاثیر به‌ سزایی در توسعه حمل و نقل و راه‌های کشور دارد و نمونه بارز آن وجود دو کریدور بزرگ شمال_جنوب که از استان شیراز به سمت دلیجان و کریدور یزد_قم بوده که بخش عمده‌ای از این مسیرها از استان اصفهان عبور می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طولانی ترین کریدور شرق_غرب کشور نیز از داران آغاز شده و پس از عبور 700 کیلومتر از استان اصفهان به طبس ختم می‌شود که این مسیر نیز دارای اهمیت است همچنین کریدور تهران به مرکز خوزستان نیز نقش بسزایی در حمل بار کشور بر عهده دارد.

حسن نیا با اشاره به فعالیت 35 هزار کامیون و 50 هزار راننده در استان اصفهان، این استان را قطب حمل و نقل بار کشور دانست و گفت: استان اصفهان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی است و وجود صنایع بزرگی فولاد، پتروشیمی،سیمان و... در این استان به گونه‌ای است که اصفهان را عنوان قطب حمل و نقل بار کشور می‌شناسند برهمین اساس باید به معقوله توسعه راه‌ها در این استان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: وجود 2 هزار شبکه بزرگراهی و آزاد راه در استان اصفهان نیازمند رفع گره‌های ترافیکی است که می‌تواند در افزایش سرعت حمل و نقل نقش بسزایی داشته باشد برهمین اساس اصلاح گره‌های ترافیکی در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد افتتاح یکی از پروژه‌های تاثیرگذار در این حوزه تحت عنوان پل غدیر هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :