ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته در وزن 84- کیلوگرم ایران با پیروزی در دیدار رده‌بندی، به مدال برنز بازی‌های آسیایی دست یافت.
کد خبر: ۶۴۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 28 August 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ این ورزشکار ایلامی در دیدار رده‌بندی به مصاف محمود ساجان از اردن رفت که توانست با شکست سه بر 2 این حریف، سومین برنز کاراته‌کاهای ایران در این مسابقات را کسب کند.
وی با کسب 2 پیروزی مقابل نمایندگان تاجیکستان و نپال همچنین شکست مقابل نماینده کویت به دیدار رده‌بندی رسیده بود.
در این رقابت ها سجاد گنج‌زاده و بهمن عسگری بترتیب در وزن 84- و 75- مدال طلا ، امیرمهدی‌زاده در وزن 60- مدال نقره و ذبیح الله پورشیب نیز در وزن 84- کیلوگرم مدال برنز را کسب کردند.
ذبیح الله پورشیب کاراته کای شایسته ایلامی تاکنون بیش از 23 نشان در رشته کاراته به دست آورده است که 14 نشان طلا، 9 نشان طلای آسیایی و 2 نشان جهانی از افتخارات این ورزشکار قهرمان ایلامی است.
از مهم ترین عناوین ذبیح الله پورشیب می توان به نشان طلای بازی های آسیایی گوانگجو در سال 2010 ، برنز قهرمانی جهان در سال 2016 ، نقره المپیک رزمی جهان در سال 2013 ، طلای دانشجویان جهان در سال 2014 و طلای امیدهای جهان در سال 2007 اشاره کرد.
این ورزشکار موفق شد با کسب مدال برنز جهان در 2 دوره متوالی تیم ایران را در بخش تیمی به مدال طلا برساند.
هیات کاراته استان ایلام دارای یک هزار و 800 ورزشکار سازمان یافته است که از این تعداد بیش از 700 نفر را بانوان تشکیل می دهند ضمن اینکه 6 هزار نفر نیز غیر سازمان یافته در این رشته فعالیت ورزشی دارند./ح

ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار