میرزایی در ارزیابی طرح شفافیت آرا نمایندگان:
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ۲ طیف خواهان شفافیت در رای نمایندگان هستند، یک عده می‌خواهند مردم را در جریان امور قرار دهند ولی طیف به دنبال تحت فشار قرار دادن نمایندگان هستند.
کد خبر: ۶۴۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 26 August 2018
 
 
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ۲ طیف خواهان شفافیت در رای نمایندگان هستند، یک عده می‌خواهند مردم را در جریان امور قرار دهند ولی طیف به دنبال تحت فشار قرار دادن نمایندگان هستند.
 
 به گزارش تابناک ایلام ؛جلال میرزایی در مورد تهیه طرحی که موجب شفافیت در رای نمایندگان، می‌شود، اظهار داشت: نتیجه اینکه شهروندان عملکرد نمایندگان خود را مورد ارزیابی قرار دهند این است که مردم بدانند نمایندگان به چه طرح ها یا لوایحی رای مثبت و منفی می‌دهند.
 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورت شفاف شدن آرا نمایندگان، مردم دلایل موافقت و مخالفت را از نمایندگان جویا می‌شوند، اگر نماینده‌ای رای موافق یا مخالف می‌دهد باید توجیه لازم را نیز داشته باشد زیرا این موضوع می‌تواند ملاک عملکرد نمایندگان در طول دوره نمایندگی آن‌ها در مجلس باشد.

وی افزود: این طرح نمایندگان را به تکاپو وادار می‌کند تا طرح ها و لوایح را بیشتر بررسی کنند همچنین در صورت اجرایی شدن این طرح، از حالتی که فقط چند نفر در صحن صحبت می‌کنند، خارج شویم.

میرزایی ادامه داد: طرح شفافیت آرا نمایندگان کمک می کند تا وکلای مردم در خانه ملت، تشکیلاتی عمل کنند و در ذیل گفتمانی مشخص ارزیابی‌های خود را داشته باشند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون دو طیف خواهان شفافیت در رای نمایندگان هستند، یک عده می‌خواهند مردم را در جریان امور قرار دهند تا ارزیابی درستی از عملکرد نمایندگان داشته باشند ولی طیف دیگری هستند که برای اعمال فشار بر نمایندگان، به دنبال آن هستند که رای نمایندگان مشخص شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جریان بررسی FATF چند جریان تلاش می‌کردند تا رای نمایندگان شفاف باشد، این طیف به دنبال مرعوب کردن نمایندگان هستند ولی این مسیر راه به جایی نمی‌برد و شفافیت تنها کمک می‌کند تا نمایندگان مجلس دقیق‌تر عمل کنند و تحت فشار قرار نمی‌گیرند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار