محمدرضا خباز :
استاندار خراسان شمالی با هشدار به تندروهای داخلی که هنوز لباس انتخابات از تن به در نیاورده اند و در برابر برنامه های دولت کارشکنی می کنند، از آنان خواست اگر به دولت کمک نمی کنند، حداقل سکوت کنند؛ زیرا بروز اختلافات و علنی شدن نزاع و کشمکش ها، سرمایه گذاران را فراری می دهد.
کد خبر: ۶۴۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 25 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا خباز که در آیین بهره برداری متمرکز 107 پروژه شهرستان اسفراین سخن می گفت، اقتصاد را به کبوتری تشبیه کرد که تنها بر بام های بلند و دور از هرگونه تنش و درگیری می نشیند. وی تصریح کرد: برخی مخالفان داخلی گویا کمر به قتل دولت بسته اند و با کشاندن اختلافات به رسانه های گروهی سرمایه گذاران را فراری می دهند. وی افزود: از گویندگان، صاحبان قلم، تریبون داران و فعالان فضای مجازی و همه کسانی که سودای توسعه دیار خود را در سر دارند، می خواهم دست در دست یکدیگر نهیم تا اعتماد سرمایه گذاران جلب شود.
استاندار با بیان این که کشور به هیچ وجه با اقتصاد دولتی و منابع اعتباری محدود دولت قابل اداره کردن نیست، گفت: اشتغال دولتی نیز برای همه میسر نیست و چاره ای نداریم جز این که از بخش غیردولتی بخواهیم در استان و شهرستان ما سرمایه گذاری کنند.
دکتر خباز ازجمله راهکاری های شتاب بخشیدن به آهنگ سرمایه گذاری و رونق اقتصاد استان و شهرستان را فراهم کردن زمینه بازگشت سرمایه هم استانی های مقیم پایتخت، هموطنان مقیم خارج و سپس خارجی های علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران برشمرد و تأکید کرد: با توجه به نیروی کار ارزان و هزینه بسیار پایین سوخت در کشورمان هر گونه سرمایه گذاری در ایران برای سرمایه گذاران دیگر کشورها توجیه اقتصادی خوبی دارد. وی تحقق این اهداف را به جلب اطمینان خاطر صاحبان سرمایه و حاکم شدن آرامش بر جامعه منوط دانست و گفت: دولتمردان هم وظیفه ای جز فراهم کردن این شرایط بر عهده ندارند.
دکتر خباز در عین حال گفت: عده ای در داخل تلاش می کنند دولت را ساقط کنند و تصورشان این است که با زمین زدن دولت خودشان بر مصدر امور قرار می گیرند ولی غافل از این هستند که همه ما در یک کشتی نشسته ایم و اگر غرق شود، ناخدا و ملوان و سرنشین همگی غرق می شوند که این، آرزوی دشمنان این سرزمین و آمریکا و اسرائیل است.
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر حرکت بسیار زشت عده ای تندرو در حوزه علمیه قم را شاهد بودیم که البته بلافاصله مراجع آن را تقبیح کردند و سپاه هم درباره آن بیانیه داد. دکتر خباز تصریح کرد: انتخابات سال 96 تمام شد و عقل سلیم حکم می کند همه به رئیس جمهوری کمک کنند تا دولت موفق شود و در انتخابات بعدی برای رأی آوری خود تلاش کنند ولی گویا این عده هنوز لباس انتخابات از تن درنیاورده اند که من به آن ها می گویم یا دولت را کمک کنید یا حداقل سکوت کنید و خودتان را برای سال 1400 بازسازی کنید.
استاندار در ادامه سخنان خود، حساب منتقدان منصف و دلسوز را از مخالفان تندرو مجزا دانست و خاطرنشان کرد: ما با انتقاد مخالف نیستیم بلکه حتی از منتقدان قدردانی می کنیم و دست آن ها را هم می بوسیم که نقد سازنده دارند یعنی امر به معروف و نهی از منکر را به ما هدیه می کنند، ولی کسانی هم هستند که به سان گندم نمایان جوفروش قصد زمین زدن دولت را دارند و کارهای ناکرده را به دولت منتسب می کنند و کارهای زشت خودشان را به پای آن می نویسند.
رئیس شورای اداری استان هم چنین با اشاره به اهتمام دولت بر توسعه شهرستان ها و مناطق با وجود تحریم های ظالمانه استکبار جهانی و برخی خودتحریمی ها تصریح کرد: این آهنگ رشد عمران و سازندگی را حتی در سال های اوج درآمدهای نفتی شاهد نبودیم؛ هرچند که باتوجه به عقب ماندگی ها، هر چه کار کنیم باز هم کم است.
دکتر خباز تصریح کرد: هر مدیری که صرفا به اعتبارات دولتی دل ببندد، مدیر خوبی نیست چون این منابع دیگر پاسخگوی نیازهای کشور نیست ولی ما قدرت لایزال مردمی را داریم که اگر اعتماد لازم را ایجاد کنیم، به صحنه می آیند و مشکلات و موانع را برطرف می کنند. وی ادامه داد: ما مسئولان باید در عمل نشان دهیم که حامی و پشتیبان واقعی بخش خصوصی هستیم و از هیچ کوششی فروگذار نکنیم تا دشمن در این جنگ اقتصادی هم نتواند به ما ضربه بزند.
در پایان این آیین ویژه از لوح یادبود بهره برداری 107 پروژه شهرستان اسفراین رونمایی شد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار