ورزشکاران حاضر در کاروان اعزامی ایران به بازیهای آسیایی از صبح پنجمین روز این دوره از مسابقات، در دو رشته رزمی ووشو و تکواندو با کسب پیروزی های پیاپی، تعداد مدال های کشورمان در جدول کلی مسابقات را به 23 رساندند. کسب دو طلا و سه نقره در ووشو در کنار مدالهایی که در تکواندوی بانوان و آقایان قطعی شده است، نوید مدال های دیگری را نیز بهمراه دارد.
کد خبر: ۶۴۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 23 August 2018

پنجمین روز بازی های آسیایی در پالمبانک جاکارتا با سیل مدال و افتخار برای کاروان ایران به خصوص در رشته ووشو همراه بوده است. برنز بخشی و کیانی ئدر تکواندو نیز قطعی شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که پنج ووشوکار فینالیست ایران از صبح امروز همگی مقابل حریفان چینی صف آرایی کردند و توقع می رفت حداقل سه طلایی دیگر به کاروان ایران اضافه شود، اما شکست خواهران منصوریان در کنار باخت فرود ظفری به «لی منگ فان» از چین که با لطف داوران به حریف چشم بادامی نیز همراه بود، باعث شد محاسبات بهم بخورد. کاروان ورزش ایران تا این لحظه با 9 طلا جایگاه چهارم جدول را تصاحب کرده است اما برای حفظ این رتبه ارزنده باید به کسب طلاها ادامه دهد تا از حاشیه امنی برخوردار باشد.

با توفان صبحگاهی ووشو، کاروان ایران 9طلایی شد/برنز ارزشمند خانم ها در قایقرانی دونفره/ هت تریک سیفی در طلا و دبل خواهران منصوریان درنقره+جدول مدال ها

دو طلای ووشو از چنگ چینی های قدرتمند
الهه منصوریان در مسابقه فینال وزن 52- کیلوگرم ساندا با شکست 2 بر صفر برابر «لی یوئائو» از چین به مدال نقره دست یافت.

شهربانو منصوریان در دیدار فینال وزن 60- ساندا مقابل «کای ینگ ینگ» از چین قرار گرفت و با شکست 2 بر صفر مدال نقره را کسب کرد.

عرفان آهنگریان در وزن 60- کیلوگرم ساندا در مسابقه فینال مقابل «وان ژئو تائو» از چین با نتیجه 2 بر یک پیروز شد و مدال طلا را بر گردن آویخت.

فرود ظفری در دیدار نهایی وزن 65- با نتیجه 2 بر صفر به «لی منگ فان» از چین باخت و همانند خواهران منصوریان نقره‌ای شد.

محسن سیفی در دیدار نهایی وزن 70- با نتیجه 2 بر صفر «شی ژان وی» حریف چینی را به آسانی شکست داد و به قدرت هرچه تمام تر مدال طلا را از آن خود کرد. این سومین طلای سیفی در بازیهای آسیایی بود.

محسن محمدسیفی

سوارکار ایرانی ششم شد 
رقابت‌های درساژ انفرادی در پارک مرکزی اسب سواری جاکارتا برگزار شد و 15 اسب سوار که نتایج بهتری در دو مرحله قبل کسب کرده بودند، با هم رقابت کردند. در این مسابقه، لیتا سهی سوارکار کشورمان با اسب ایر.اف.کا رکورد 71.775 را ثبت کرد و ششم کرد. در این رقابت، وینگ یینگ سی از هنگ کنگ با 77.045 امتیاز قهرمان شد و ورزشکاران مالزی و کره جنوبی دوم و سوم شدند. در درساژ تیمی هم مدال طلا به تیم ژاپن رسید.

شنای ایران در حد شکستن رکوردهای ملی
100 متر آزاد: بنیامین قره‌حسنلو و سینا غلامپور به مصاف رقبای خود رفتند. غلامپور روز گذشته موفق شده بود در جریان ماده 4 در 100 متر آزاد تیمی رکورد 100 متر آزاد را پس از 9 سال جابجا کند. او در ماده تخصصی خود نیز رکورد ملی 100 متر آزاد را شکست و با زمان 51:06 شنا کرد. بنیامین قره حسنلو دیگر شناگر ایران در این ماده نیز با ثبت زمان 51:34 به کار خود پایان داد. غلامپور و قره‌حسنلو به ترتیب در ماده 100 متر آزاد در رتبه های 22 و 26 جای گرفتند.

50 متر پروانه: مهدی انصاری در ماده 50 متر پروانه رکورد 24.95 را ثبت کرد و در رده بیستم این ماده جای گرفت.

قایق دو نفره بانوان به برنز بازی‌های آسیایی رسید
در رقابت‌های فینال رویینگ بازی‌های آسیایی قایق دو نفره سنگین‌وزن بانوان ایران با ترکیب مریم کرمی و پریسا احمدی به آب زد و با ثبت زمان 7:35.45 به مدال برنز رسید و اولین مدال کاروان قایقرانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا را کسب کرد.دختران ایران تا 500 متر پایانی مسابقه قایق اول بودند اما در انتهای رقابت از حریفان چین و کره‌جنوبی عقب افتادند و با اختلاف تنها دو ثانیه مدال طلا و اختلاف یک ثانیه مدال نقره را از دست دادند.این اولین مدال کاروان قایقرانی ایران در بازی‌های آسیایی 2018 است. پیش از این مهسا جاور در تک‌نفره سنگین وزن از کسب مدال بازمانده بود و مجتبی شجاعی در تک نفره مردان و محسن شادی و عاقل حبیبیان در دو نفره هشتم و نهم شده‌بودند.

پریسا احمدی مریم کرمی بهناز مرادخانی

محسن شادی و عاقل حبیبیان در فینال B روئینگ دونفره سنگین در رده سوم فینال B قرار گرفت با ثبت زمان8:24.88 در رده سوم قرار گرفت و به عنوان نهمی این ماده دست یافت.

مجتبی شجاعی در فینال B روئینگ تک نفره سنگین وزن زمان 7:49.36 را ثبت کرد و در جایگاه هشتم ایستاد. 

مهسا جاور در فینال A روئینگ تک نفره با ثبت زمان 8:52.69 ششم شد و نتوانست به مدالی دست یابد.

مهسا جاور، مریم کرمی، مریم امیدی و نازنین رحمانی در فینال A روئینگ سبک وزن جفت پاروی چهار نفره

تیم 4 نفره بانوان ایران به مدال نقره رسید. در ادامه بازی های روئینگ رقابت های آسیایی جاکارتا، تیم 4 نفره بانوان ایران متشکل از مریم کریمی، مهسا جاور، نازنین رحمانی و مریم امیدپارسا، توانست پس از ویتنام، به رده دوم برسد و مدال نقره این مسابقات را کسب کند.

بازی های آسیایی جاکارتا - روئینگ - تیم 4 نفره بانوان

تیراندازی با کمان همچنان بدون مدال

ریکرو انفرادی زنان و مردان از مرحله یک سی و دوم تا فینال برگزار شد و در مرحله یک سی‌ودوم زنان: زهرا نعمتی در دور حذفی مسابقات تیراندازی با کمان در بخش ریکرو انفرادی زنان مقابل حریف پاکستانی خود را با نتیجه شش بر صفر برنده شد و توانست به مرحله یک شانزدهم راه پیدا کند.

در مرحله یک سی و دوم مردان: صادق اشرفی با نتیجه  6 بر 4 از حریف قطری شکست خورد و از راهیابی به مرحله یک شانزدهم مسابقات باز ماند‎. همچنین امین پیرعلی با نتیجه 6 بر صفر به رقیب عربستانی‌اش باخت و حذف شد.

 دو تکواندو کار ایران در نیمه نهایی 
وزن 60- کیلوگرم: امیرمحمد بخشی در اولین رقابت خود با نتیجه 24 بر 4 مقابل زوکی‌‌اف از ازبکستان پیروز شد. او در مرحله یک چهارم نهایی «یوانگ یو جن» از چین تاپیه را در راند طلایی با نتیجه 15 بر 13 شکست داد و برنزش را قطعی کرد.

وزن 49- کیلوگرم: ناهید کیانی در اولین مبارزه خود با نتیجه 43 بر 4 و در پایان راند دوم به دلیل اختلاف بیش از 20 امتیاز برابر حریف نپالی خود به برتری رسید. او در مرحله یک چهارم نهایی «جیسکا» از فیلیپین را با نتیجه 23 بر 15 از پیش‌رو برداشت و مدال برنز خود را قطعی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :