مدیرکل امور مالیاتی قم:
مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: طرح بخشودگی صد درصدی جرایم مالیاتی به شرط پرداخت اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشش، دوم تا هشتم شهریورماه در استان اجرایی می شود.
کد خبر: ۶۴۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 23 August 2018

به گزارش تابناک قم،سهراب امدادی فرد افزود: بخشودگی جرایم مالیاتی از سوی سازمان مالیاتی کشور به استان ها تفویض شده است و این اداره اختیار تام برای بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش دارد.

وی با بیان این که طرح بخشش جرایم مالیاتی هدیه دولت به مردم است، اضافه کرد: این طرح با هدف حمایت از همه بخش های اقتصادی از جمله تولیدی، صادراتی، مشاغل، کسبه و مستغلات اجرا می شود.

وی با تاکید بر این که مودیان مالیاتی باید اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشش خود را پرداخت نمایند، ادامه داد: مودیان مالیاتی که جریمه قابل بخشش دارند، فقط در هفته دولت می توانند برای بخشودگی این جرایم به اداره امور مالیاتی مراجعه نمایند.

امدادی فرد گفت: جرایم ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی، کتمان درآمد، عدم تسلیم اظهارنامه، ترازنامه و حساب سود و زیان به مدت سه سال و فرار مالیاتی از جمله جرایم غیرقابل بخشش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون حدود 300 پرونده جدید مالیاتی که فقط فرار مالیاتی بوده، با کمک مردم و دستگاه های نظارتی در استان قم کشف شده است.

وی افزود: این پرونده ها در مرحله رسیدگی است و با وصول آن ها، قسمتی از پیش بینی درآمد استان از این محل، وصول خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی قم با اشاره به این که این استان در زمینه کشف پرونده های فرار مالیاتی پیشتاز است، اضافه کرد: تمام مبالغ اصل و جرایم مالیاتی مودیانی که فرار مالیاتی داشته اند وصول خواهد شد و هیچ گذشتی در این زمینه نداریم و در کنار این اقدام ها، برای رونق واحدهای تولیدی ضعیف به وسیله اعمال معافیت های مختلف، تسهیلات مالیاتی قائل خواهیم شد.

وی از همشهریان درخواست کرد: فرارهای مالیاتی را به اداره کل امور مالیاتی اطلاع دهند تا جلوی سوءاستفاده برخی افراد گرفته شود و حق مودیانی که مالیات خود را به موقع پرداخت می کنند، حفظ گردد.

امدادی فرد با تاکید بر این که مالیات حق دولت و مردم است، گفت: با توجه این که مالیات جایگزین سایر منابع درآمدی کشور از جمله نفت شده است، امیدواریم با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و همچنین آگاهی مردم درآمد دولت از محل مالیات به طور کامل وصول و برای عمران و آبادانی استان و کشور هزینه شود.

سال گذشته 10 هزار پرونده مالیاتی جدید در سطح استان تشکیل که برخی از سوی کارشناسان مالیاتی شناسایی و برخی نیز از طریق دستگاه های ذیربط معرفی شد.

بر اساس قانون بودجه، برای امسال پنج هزار و 730 میلیارد ریال مالیات پیش بینی شده است و در صورتی که فرارهای مالیاتی شناسایی شده وصول گردد، این مبلغ به صورت صد درصد محقق خواهد شد.

در استان قم بیش از 50 هزار مودی مالیات شامل 42 هزار مودی مالیاتی در بخش مشاغل و کسبه، پنج هزار و 92 مودی مالیاتی در بخش املاک و سه هزار و 700 مودی نیز در بخش شرکت ها پرونده مالیاتی دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار