مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: پژوهشکده سوم آب و کشاورزی سازمان هواشناسی در صورت تخصیص اعتبار در استان ایلام احداث می شود ولی تاکنون بودجه ای برای احداث آن تعیین نشده است.
کد خبر: ۶۴۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 20 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ یوسف شیخ الملوکی  اظهار داشت: پروژه احداث پژوهشکده آب و کشاورزی استان ایلام مصوب هیات دولت دهم است که هنوز اجرایی نشده است.

وی افزود: مصوبه نهایی این طرح به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده و منتظر صدور ابلاغیه احداث این طرح هستیم.

مدیرکل هواشناسی ایلام یادآور شد: بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای ساخت این پژوهشکده نیاز است که باید با مساعدت مسئولان استانی فراهم شود.

شیخ الملوکی گفت: زمین محل احداث این پژوهشکده با همکاری اداره کل راه و شهرسازی تعیین شده و این ساختمان در چهار هزار متر زیربنا در زمینی به مساحت 16 هزار متر مربع و در چهار طبقه ساخته می شود.

وی اضافه کرد: در صورت احداث، این پژوهشکده شامل سه گروه پژوهشی آب، کشاورزی و خشکسالی است که اعضای هیات های علمی این گروه ها با همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان به امور تحقیقاتی، پژوهشی و مطالعاتی در این زمینه ها می پردازند.

شیخ الملوکی افزود: فعالیت های اداری و محل ساختمان اداره کل کنونی هواشناسی استان ایلام پس از تکمیل طرح پژوهشکده به این ساختمان جدید منتقل خواهد شد.

وی یادآور شد: در صورت تخصیص اعتبار از سوی مسئولان استان ایلام پژوهشکده آب و کشاورزی استان در مدت 2 سال مورد بهره برداری قرار می گیرد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار