نائب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی؛
نائب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: ناجیان باید در تمامی اماکن آبی حضور داشته باشند و افزایش نظارت و توجه به اماکن آبی و مجموعه‌های خصوصی و نیمه ‌خصوصی ضرورت دارد.
کد خبر: ۶۴۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 18 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی حیدری  در مجمع انتخاب رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام دارای یکی از بهترین هیات ها از نظر سخت افزاری است و باید از این ظرفیت برای رشد بیشتر این ورزش استفاده کرد.

وی افزود: این هیات مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرده و روند رو به رشد آن همچنان ادامه دارد و باید برای توسعه آن به استعدادیابی توجه داشته و افراد مستعد را در این رشته شناسایی و پرورش دهند.

حیدری یادآور شد: با توجه به اینکه ایلام بین 2 استان خوزستان و کرمانشاه که دارای ظرفیت های قابل توجهی در این رشته هستند قرار دارد باید از تجارب و پتانسیل این 2 استان بهره مند شود.

وی گفت: تقسیم بندی هیات های نجات غریق و غواصی استان ها با هدف تمرکز زدایی از تهران در 6 منطقه انجام شده و در این راستا از بهترین مدرسان برای برگزاری کلاس های آموزشی استفاده می شود.

حیدری برگزاری کلاس های آموزش غواصی، داوری و نجات غریق را برای ارتقای سطح علمی ورزشکاران این رشته از برنامه های مهم برای هیات نجات غریق استان دانست و افزود: از همه ظرفیت های خود برای بهره مندی ورزشکاران و علاقه مندان به این ورزش استفاده می کنیم و با توجه به سرمایه گذاری های بخش خصوصی مهمترین اصل قبل از اجرای ضوابط و مقررات، حفظ جان و سلامت مردم در این بخش محسوب می شود.

نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی تاکید کرد: افرادی در هیاتهای ورزشی فعالیت کنند که بتوانند وقت کافی در این حوزه صرف کرده و منابع مالی و‌ مشارکت بخش خصوصی را در حوزه هیات ورزشی خود جذب کنند.

وی تاکید کرد: سلامت مردم و بخصوص جوانان همواره در ورزش از اولویت های ما بوده و هیات غریق نجات و غواصی در بین هیات های ورزشی در این زمینه وضعیت خاص و وظیفه سنگینی دارد.

نائب رئیس فدراسیون نجات غریق با بیان اینکه هزینه کردن برای ایمنی و امنیت مردم هزینه اضافی نیست، افزود: ناجیان باید در تمامی اماکن آبی حضور داشته باشند و افزایش نظارت و توجه به اماکن آبی و مجموعه‌های خصوصی و نیمه ‌خصوصی ضرورت دارد.

حیدری در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی جدید گفت: تا 6 ماه آینده هیچ کلاس آموزشی در این زمینه نداریم و تنها افراد دارای مدرک درجه یک و 2 برای ارتقا سطح علمی و آموزشی خود با اولویت کیفیت سازی آموزش می بینند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست هیات ها را سیاستگذار و برنامه ریز هر رشته ورزشی دانست و از اعضای مجمع خواست که حامی و همراه رئیس هیات باشند، زیرا همه باید دراین کار حضوری فعال داشته باشند.
بهروز حیدرزاده افزود: باید از افرادی استفاده شود که علاوه بر تخصص در این رشته از انگیزه زیادی برخوردار باشند چرا که با جان افراد بسیاری سر و کار دارند.

وی یادآور شد: اعتماد بزرگترین سرمایه در یک جامعه است و ناجیان غریق اگر خوب کار کنند اعتماد مردم هم جلب خواهد شد.

حیدرزاده با بیان اینکه در 10 سال گذشته جایگاه نجات غریق در استان ایلام مناسب نبود، گفت: سال های گذشته مجبور به ورود نجات غریق از استان های همجوار بودیم اما اکنون شاهد اعزام نجات غریق های حرفه ای از ایلام به مناطق دیگر هستیم.

وی به هم مرز بودن استان با کشور عراق و استان های لرستان، کرمانشاه و خوزستان اشاره کرد و گفت: با انعقاد تفاهم نامه اداره ورزش و جوانان ایلام با کشور عراق میتوان از ظرفیت این کشور و استان های همجوار برای توسعه این ورزش استفاده کرد.

حیدرزاده با بیان اینکه این هیات باید با تشکیل یک تیم منسجم با کادر فنی باتجربه حضور پررنگی در سطح کشور داشته باشد، افزود: استفاده از تجربیات متخصصان و صاحب نظران برای ارتقا جایگاه ورزش در استان ضروری است تا موانع پیش رو را رفع و استعدادهای ورزشی را شناسایی و پرورش دهیم.

وی تاکید کرد: با انتخاب رئیس هیات جدید و عملیاتی کردن برنامه های خود این ورزش به جایگاه اصلی و شایسته خود برسد و اداره ورزش و جوانان و فدراسیون نیز از این هیات حمایت خواهد کرد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار