ماموران یگان حفاظت اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار عصر روز گذشته در جریان کنترل پارک ملی سرخه حصار موفق به شناسایی یک گروه شکارچی غیر مجاز شدند که پس از درگیری مسلحانه ۲ نفر از آنها دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 21 July 2015
امامعلی یگانزاده رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار  در تشریح جزئیات این عملیات گفت: روز گذشته یکی از محیط بانان پارک ملی سرخه ­حصار، حين گشت و كنترل منطقه به چهارنفر شكارچي متخلف در حال پوست كندن حیوان شكار شده برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه مامور یاد شده از سابقه دار بودن و تخلفات و درگیریهای مسلحانه قبلی این شکارچیان مطلع بوده اظهار داشت: پس از تعقیب و ردیابی شکارچیان مسلح و رویت آنها، ماموران بلافاصله وارد عمل شده و اقدام به محاصره آنها کردند.

یگانزاده با اشاره به اینکه شکارچیان پس از فرمان ايست ماموران اقدام به تیر اندازی به سمت محیط بانان از فاصله ای نزدیک کردند، اظهار داشت: ماموران با توجه به تیر مستقیم این گروه ناچار به عقب نشيني شده و پس از تثبيت موقعيت، اقدام به شليك تيرهوايي و اخطار مجدد به شکارچیان کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه شکارچیان توجهي به اخطارها نکرده و مجددا اقدام به شليك تير به سمت مأموران کردند كه پس از حدود چهار ساعت  تعقيب و گريز مسلحانه دو نفر از متخلفان به همراه لاشه دو رأس قوچ و ميش دستگيرشدند.

رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار  با بیان اینکه دو نفر ديگر از شکارچیان  با استفاده از تاريكي شب متواري شدند، خاطرنشان کرد: جستجوی متواریان تا ساعت ۵ صبح ادامه داشته كه متاسفانه دستگيري آن­ها محقق نشد اما هويت آن­ها مشخص و موضوع در حال پيگيري است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار