امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد، گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران باید فارغ از هرگونه حزب‌گرایی و سیاسی بازی با مفسدین اقتصادی مبارزه کنند.
کد خبر: ۶۴۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 11 August 2018

آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در خطبه‌های این هفته 19 مردادماه نماز جمعه یزد، با بیان این‌که عدم کنترل خواسته‌های نفسانی انسان را از مسیر حق و کمال دور می‌کند، اظهار کرد: کنترل هوای نفس یکی از مهمترین رسالت‌های انسان‌های مومن برای رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های امروز ناشی از تسلط هوای نفس بر عملکرد انسان‌هاست، افزود: پیروی از دستورات الهی نقش مهمی در کمک به انسان‌ها در برابر هوای نفس است.

امام جمعه یزد حفظ دین، اعتقاد و ارتباط با خدا را ضروری دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی یکی از مهمترین دستاوردهای ارزشی ایران است که با تقویت باورهای دینی این مهم هر روز پایدار و گسترده‌تر می‌شود.

ناصری یزدی با بیان این‌که انقلاب اسلامی حرکتی بزرگ در راستای رسیدن به کمال است، گفت: حفظ انقلاب با حفظ روحیه اعتقادی و حاکمیت ارزش‌های معنوی ضروری است.

این مقام مسئول جلوگیری از نفوذ فتنه‌های شوم استکبار جهانی که ارزش های دینی ما را هدف قرار داده‌اند، یکی از اولویت‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: ایمان به خدا و تبعیت بی چون و چرا از مقام معظم رهبری، تنها راه و پناه ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا(س)، تأکید کرد: زوجین باید رسم همسرداری، محبت و عشق، ساده زیستی و وفاداری را از این زوج الهی بیاموزند.

وی سخت شدن ازدواج را یکی از معضلات فرهنگی امروز دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگیان، طلاب، دانشگاهیان و نخبگان باید با ترویج فرهنگ ازدواج سالم این ضرورت را در جامعه نهادینه کنند.

امام جمعه یزد در پایان با اشاره به ضرورت مبارزه همه جانبه با فساد اقتصادی و اداری، تأکید کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید فارغ از حزب‌گرایی و سیاسی بازی با مفسدین اقتصادی مبارزه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار