معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از اجرای برنامه‌­های آموزشی با عنوان الفبای رانندگی در ۲۲ فرهنگسرای شیراز خبر داد.
کد خبر: ۶۳۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 05 August 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مجتبی زوربخش از اجرای برنامه‌­های آموزشی با عنوان الفبای رانندگی در 22 فرهنگسرا خبر داد و اظهار داشت: این برنامه از نهم مرداد ماه آغاز شده است و تا هفتم شهریور ماه و در دو نوبت صبح و عصر ادامه دارد.

وی گفت: مخاطب این برنامه­‌های آموزشی کودکان و نوجوانان شیرازی هستند که زیر نظر مربیان مجرب 14 سرفصل ترافیکی را فرامی­‌گیرند تا در آینده ترافیکی روان­‌تر را برای شهر شیراز رقم زنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: آشنایی اولیه با تابلوهای راهنمایی و رانندگی، نقش کودک به عنوان عابر پیاده و سرنشین وسیله نقلیه، آشنایی با رفتار مناسب به عنوان عابر پیاده، آشنایی با مشاغل ترافیکی، آموزش گذر از عرض خیابان و تقاطع و موارد مربوط به سرنشین خودرو، آشنایی با قوانین دوچرخه­‌سواری و موارد ایمنی در هنگام دوچرخه‌سواری، آشنایی با مفاهیم ترافیکی، چراغ­ راهنمایی و حق تقدم‌­ها، آشنایی با نحوه عبور و مرور در خیابان و اهمیت کمربند ایمنی از مواردی است که در این برنامه آموزش داده می‌شود.

زوربخش تصریح کرد: در این طرح از مربیان مجربی که عمدتا در پارک­‌های ترافیک تجربه بالایی در آموزش دارند، استفاده شده است و به دو شیوه حضور در کلا‌‌س‌­های فرهنگسرا و نیز آموزش میدانی در سالن‌ها و محوطه فرهنگسراها اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شرکت­‌کنندگان قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: 250 کودک و نوجوان در روز اول اجرا شدن این برنامه آموزشی شرکت داشتند و مجریان این طرح آموزشی، آموزش دیدن 6000 هزار کودک و نوجوان را تا پایان زمان یک ماه و چند روزه اجرای طرح برآورد کرده‌­اند.

زوربخش این دوره آموزشی را آموزشی پویا توصیف کرد که با کودک و نوجوان حضوری فعال همراه با پرسش و پاسخ خواهد داشت و اقلام کمک آموزشی از قبیل پازل ترافیک متناسب با سنین مختلف به عنوان جوایز به شرکت­‌کنندگان اهدا می­‌شود.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری شیراز همچنین از حضور مربیان مجرب در برنامه­‌های مناسبتی شهرداری و آموزش چهره به چهره فرهنگ ترافیک به شهروندان خبر داد و گفت: آموزش و فرهنگ­سازی ترافیکی به کودکان و نوجوانان محدود نمی­‌شود و بزرگسالان نیز کماکان فرصت آموختن به منظور زندگی بهتر در شهر و رعایت حقوق همشهریان خود را خواهند داشت.

زوربخش در کنار اهدای کلاه ­ایمنی به 100 موتور سوار در سال جاری، از راه‌­اندازی سامانه اطلاعاتی ویژه فرهنگ موتور سواری در شهر خبر داد و تصریح کرد: اکنون 500 موتور سوار شیرازی عضو این سامانه اطلاعاتی هستند و از طریق پیامک اطلاعات ترافیکی از قبیل آشنایی با اصول ایمنی و قوانین را دریافت می­‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار