مدیر کل کمیته امداد استان ایلام خبر داد:
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: سهمیه مسکن منطقه محروم هلیلان افزایش یافته و از سازمان های دیگر برای مشارکت در این امر نیز دعوت شده است.
کد خبر: ۶۳۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 29 July 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ ضیاء رضایی در حین بازدید از روستاهای این بخش و در نشست مشترک با فرماندار چرداول گفت: با توجه به محرومیت زیاد منطقه هلیلان، کمیته امداد برای کاستن از محرومیت‌های این منطقه و خدمت به خانواده‌های مددجو عزم جدی دارد.

وی افزود: در سالهای اخیر کمیته امداد خدمات زیادی به مددجویان این مناطق خصوصاً در زمینه مسکن ،آموزش و مشاوره های شغلی و ایجاد اشتغال و همچنین فعالیت های فرهنگی انجام داده و این خدمات همچنان ادامه خواهند داشت.

وی افزود: با توجه به محرومیت این شهرستان خصوصاً بخش هلیلان، سال گذشته ۲۴ درصد تعداد مسکن‌هایی که برای مددجویان استان ایلام ساخته‌شده در شهرستان چرداول و عمدتاً در بخش محروم هلیلان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام افزود: امسال هم در سهمیه‌بندی جدید درزمینهٔ ساخت مسکن برای مددجویان استان ایلام توجه ویژه ای به این موضوع شده و  به خاطر میزان بالای محرومیت این منطقه، سهمیه مسکن منطقه محروم هلیلان افزایش یافته و از سازمان های دیگر برای مشارکت در این امر نیز دعوت شده است.

رضایی با اشاره به برنامه‌های اشتغال‌زایی این نهاد گفت: هدایت مددجویان به سمت کار و تولید از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است و این نهاد هرساله به‌صورت جدی برنامه‌های اشتغال‌زایی خود را پی گیری و اجرا می‌کند.

وجود مراتع و جنگل‌های مرغوب و زیاد در منطقه هلیلان

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته در زمینه مشاوره های شغلی به مددجویان این شهرستان اقداماتی انجام گرفته گفت: منطقه هلیلان در زمینه اشتغال از استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و این نهاد آمادگی دارد در صورت همراهی مددجویان، تسهیلات موردنیاز را به متقاضیان جویای شغل پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت از روستاها یکی از معضلات و مشکلات در مناطق محروم استان ایلام است گفت: از اهداف کمیته امداد این است که با ایجاد اشتغال برای نیازمندان جوانان و روستاییان برای ماندن در محل زندگی خودشان امیدوار شوند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام گفت: وجود مراتع و جنگل‌های مرغوب و زیاد در منطقه هلیلان فرصت بسیار خوبی را برای فعالیت‌های دامداری و کشاورزی مردم فراهم کرده و ما آمادگی داریم در این زمینه با پرداخت تسهیلات لازم به ایجاد اشتغال کمک کنیم.

 حجم محرومیت های این منطقه کاسته شود

فرماندار شهرستان چرداول نیز در این دیدار گفت: کمیته امداد خدمات ماندگاری در منطقه هلیلان و چرداول انجام داده است که ازجمله مهم‌ترین این خدمات ساخت مسکن و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان و نیازمندان بوده است.

مراد یگانه افزود: خدمات کمیته امداد در زمینه مسکن باعث شده است که هم‌اکنون نیاز مددجویان شهرستان چرداول به مسکن به حداقل برسد.

وی در ادامه گفت: تلاش می شود علاوه بر کمیته امداد دیگر سازمان ها و نهادها را برای خدمت رسانی به این منطقه محروم بیاوریم تا از حجم محرومیت های این منطقه کاسته شود./ح

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار