مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت سبزی و صیفی جات در استان طی چهار سال گذشته به علت کم آبی ؛ حدود ۷ هزار هکتار کاهش یافته است .
کد خبر: ۶۳۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 24 July 2018

کاهش ۷ هزار هکتار کشت صیفی جات در قزوین

فرزاد خوش اخلاق در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۱۱ هزار و ۶۹۷ هکتار به کشت سبزی و صیفی جات اختصاص یافت که از این سطح سه هزار و ۵۲۶ هکتار به محصولات جالیزی و ۸ هزار و ۱۷۰ هکتار به سبزی و صیفی اختصاص دارد.

وی افزود: به دلیل محدودیت های منابع آبی، برنامه ریزی برای کاهش کشت محصولات پرآب بر انجام شده اما به دلایل مختلف از جمله رعایت اصول تنظیم بازار و لحاظ برنامه های تقاضا برای مصرف این محصولات کاهش بیش از اندازه سطح زیر کشت منطقی و مطلوب نیست.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه عمده درآمد زراعت بهاره کشاورزان استان از کشت سبزی و صیفی جات است گفت: با توجه به حجم بالای مصرف محصولات جالیزی در استان، محدود نمودن کشت خارج از برنامه تعیین شده سبب ورود این محصولات از استان های همجوار شده که نهایتا عایدات زارعین استان به نفع استانهای همجوار کاهش خواهد یافت.

خوش اخلاق تصریح کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش منابع آبی در سالهار اخیر اجرای آبیاری ثقلی با استفاده از تیپ در برنامه کشت سبزی و صیفی قرار گرفته و جدود ۸۰ درصد از اراضی سبزی و صیفی با استفاده از روش تیپ آبیاری می شود.

این مقام مسئول پیش بینی کرد : در سال زراعی جاری حدود ۵۶۰ هزار تن سبزی و صیفی جات تولید شود که از این میزان ۱۲۰ هزار هکتار محصولات جالیزی می باشد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار ازارضی کشاورزی و ۸۲ هزار بهره بردار در این بخش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار