معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: سقزگیری از درختان بنه استان ایلام در طی روزهای اخیر اغاز شده است .
کد خبر: ۶۳۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 19 July 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛  گزحجت الله فتحی  با ذکر اینکه فرایند برداشت صمغ درختان بنه یک ماهه است برآورد کرد: حدود 120 تن صمغ یا سقزاز درختان بنه استان استحصال شود.

وی افزود: در گذشته فرایند سقزگیری از درختان دارای شرایط 45 روزه بود اما امسال به علت دیر صادر شدن مجوزهای قانونی برای شرکت های بهره بردار روند سقزگیری از درختان دیرتر شروع شده است.

فتحی یادآور شد: 126 شرکت تعاونی بهره برداری از اراضی جنگلی در استان ایلام وجود دارند که تنها به شرکت های دارای شرایط و ضوابط بر اساس بخشنامه های سازمانی مجوز استیصال سقز از درختان داده می شود و روند ثبت نام شرکت های متقاضی بهره بردار سقزگیری در نقاط مختلف استان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در روند سقز گیری تعاون های دارای مجوز از درختان بنه کارشناسان نظام مهندسی و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام حضور دارند تا این اقدام به صورت علمی و بدون آسیب به بدنه درخت صورت بگیرد.

به گفته فتحی در طرح سقزگیری از درختان بنه ارضی پوششی انتخاب می شوند که میزان استعداد آتش سوزی منطقه پایین و توان درختان برای داشتن سقز بالا باشد.

وی اظهار کرد: آموزش های لازم علمی و اصولی به تعاون های دارای مجوز بهره برداری قبل از اجرای طرح داده می شود تا هیچ گونه مشکل و آسیبی برای درختان ایجاد نشود.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار