این گام جدیدی است که بیانگر نفوذ جریان لیبرال در عربستان به شمار می رود.
کد خبر: ۶۳۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 18 July 2018

یک رسانه عربی گزارش داد در پی گسترش نفوذ تفکر لیبرالیسم در دستگاه حاکمه سعودی به ویژه با ولیعهدی محمد بن سلمان، دولت عربستان برنامه های آموزشی تحت عنوان " آگاهی اسلامی"(آن هم بر اساس آموزه‌های فرقه وهابیت) را از مدارس حذف کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت آموزش عربستان در بخشنامه ای اعلام کرد که برنامه های "آگاه سازی"، "مصونیت" و "بیداری" را که در قالب "آگاه‌ سازی اسلامی" در مدارس تدریس می شد، لغو کرده است. این وزارت همچنین همه کمیته های مربوط به آن را منحل کرد.

برپایه این گزارش، این گام جدیدی است که بیانگر نفوذ جریان لیبرال در عربستان به شمار می رود.

برنامه های " آگاه سازی اسلامی" پروژه ای بود که در سال 1969 میلادی آغاز شد و در همه مدارس عربستان به اجرا در آمد و تشکل های اسلامی و مراکز برگزاری دوره های تابستانی بر آن نظارت داشتند.

اکثر مدارس عربستان دارای سالن های برگزاری جلسات آگاهی اسلامی هستند که دانش آموزان در آن گردهم می آیند.

حال وزارت آموزش سعودی قرار است که همه فعالیت ها را در قالب برنامه ای به نام "آگاهی فکری" به اجرا درآورد. وزارت آموزش این برنامه را اخیرا آغاز کرد.

برپایه این گزارش، جریان لیبرال در عربستان در سال های گذشته پروژه "آگاهی اسلامی" را به عقیده خود، به پرورش نسلی "افراط گرا" متهم کرده است و همین امر این جریان را برآن داشته است که آن را حذف کند.

این درحالی است که وزارت اوقاف سعودی نیز همه فعالیت های تبلیغی را که با آغاز تعطیلات تابستان شروع می شد، لغو کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار