مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ایلام؛
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ایلام گفت: دهستان زردلان به عنوان مرکز هدف برای انجام فعالیت های محرومیت زدایی در استان ایلام انتخاب و تلاش می شود بخشی از مشکلات این منطقه با مشارکت آستان قدس رضوی و خیرین رفع شود.
کد خبر: ۶۲۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶ 11 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اصغر شریفی راد در نشست خبری اظهار کرد: آغاز فعالیت های مستمر این نمایندگی در استان ایلام  از ابتدای سال 97 سازماندهی بوده و در  طی سال جاری در سه محور عید نوروز ، ماه مبارک رمضان و همچنین برگزاری آیین های دهه کرامت اجرایی شده است.

 

شرفی نیا به تعیین چهار دهستان استان ایلام برای محرومیت زدایی اشاره کرد افزود :  یکی از اصلی ترین اهداف تشکیل دفاتر آستان قدس در استان ها رفع محرومیت است

وی ادامه داد: در این راستا دهستان زردلان یک با توجه به عمق محرومیت انتخاب و قرار است با کمک خیرین برنامه هایی به منظور کمک به خانوارهای نیازمند و ایجاد امکانات زیرساختی و رفاهی در این مناطق اجرا می شود که تاکنون سه گروه جهادی در فواصل مختلف اعزام و مقداری بسته های حمایتی در این مناطق توزیع شده است .

شریفی راد با اشاره به تامین 100 جهیزیه برای زوج های نیازمند نیز عنوان کرد :در  دهه کرامت از 24 تیر همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا سوم مردادماه که مصادف با میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است که ضمن شناسایی خانوارهای نیازمند بسته های متبرک که شامل مایحتاج خوراکی آنان برای حدود 2 ماه است، به این افراد واگذار می شود .

وی ادامه داد:  در استان ایلام 314 خانواده نیازمند شناسایی شده اند که 75 درصد این کمک ها از سوی آستان و 25 درصد نیز توسط خیرین اعطا می گردد.


وی تامین 100 مورد جهیزیه برای زوج های نیازمند ، ارائه کمک های پزشکی به 427 نفر و همچنین رسیدگی به نیازهای 71 بیمار صعب العلاج را از دیگر برنامه های دفتر نمایندگی استان قدس در استان ایلام عنوان کرد.

وی ادامه داد: در دوره جدید مدیریتی آستان قدس اعزام زیارت اولی ها در دستور کار قرار گرفته و تاکنون  در استان ایلام1500 زائر اولی اعزام  به مشهد الرضا ع اعزام شدنذ.

وی در پایان به  ثبت نام 2 هزار ایلامی در طرح خادم یاری آستان قدس رضوی اشاره کرد افزود : یکی از برنامه های آستان در استان ها ارائه خدمت در قالب طرح خادم یاری است که در استان ایلام نیز تاکنون 2000 نفر با ثبت نام در سامانه AQR.IR متقاضی شرکت در طرح خادم یاری می باشند.


وی یادآور شد : در این ایام تعدادی از خادمان حرم رضوی در چارچوب طرح زیر سایه خورشید با حضور در استان برنامه های مختلفی همچون دیدار با اقشار مختلف ، بازدید از مراکز درمانی و دیدار با بیماران و همچنین حضور در زندان ها و مراکز کمیته امداد و خانواده های نیازمند داشته و در کنار این موضوع جشن زیر سایه خورشید نیز در بوستان تفریحی چغاسبز برگزار خواهد شد./م

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار