جلال میرزایی با اشاره به دستگیری یکی از مدیران کل ؛
این روزها خبرهای ناگواری از اوضاع نابسامان اقتصادی کشور مخابره می شود وضعیتی متاثر از فشارهای خارجی و تاثیرات روانی ناشی از تحریم های اقتصادی که در این بین سو استفاده اختلاسگران ،رانت خواران و فرصت طلبان از وضعیت حاکم بر کشور به بحرانی تر شدن اوضاع کمک نموده است .
کد خبر: ۶۲۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴ 02 July 2018

تابناک ایلام ::در بحبوحه اتفاقات جاری کشور امروز خبری در خروجی رسانه ها ‌و شبکه های اجتماعی استان قرار گرفت که تا حدودی بدلیل مشابهت با اتفاقات جاری کشور که جملگی به بی اعتماد سازی مردم از مدیران رده های مختلف مدیریتی کشور منجر می شوند،بیش‌تر از سایر خبرها مورد توجه قرار گرفت.


خبر این بود که آفت اختلاس به استان کوچک و‌محروم ایلام نیز سرایت کرده است ،چرا که معاون دادستان ایلام از دستگیری یک مدیرکل و تعدادی از کارکنان زیر دست وی به اتهام اختلاس خبر داد!


هر چند پرونده در مرحله تحقیق و در سطح اتهام قرار دارد و تا اثبات اتهام و تبدیل متهمین به مجرم فاصله زیاد است ،اما به هرتقدیر این اتفاق ناخوشایند به وقوع پیوسته است .


اتفاقی که اگر پیش تر از این ،به حساسیت ها و اطلاع رسانی رسانه ها ،فعالین و دلسوزان شبکه های اجتماعی استان اهتمام ورزیده می شد ،شاید امروز شاهد قرار گرفتن یک مدیرکل در چنین جایگاهی نبودیم .


به هر شکل به دلیل وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و‌لزوم توجه بیش‌تر آنان و تشدید نظارت ها ،موضوع را با جلال میرزایی نماینده استان در مجلس مطرح نمودیم تا نظر این نماینده را در خصوص اتفاق جاری جویا شویم .


جلال میرزایی با اشاره به خبر دستگیری یکی از مدیران کل استان گفت:واقعیت این است که از ماهها پیش گزارشاتی در خصوص این موضوع به ما منعکس شده بود ،بنده نیز حسب وظیفه نظارتی موضوع را به رییس پیشین سازمان مربوطه در کشور منعکس نمودم.


وی ادامه اظهار کرد:از آنجاییکه وظیفه ما بررسی صحت و سقم گزارشات یا اعلام نظر قطعی در اینخصوص نیست ،از سویی احتمال تخریب هدفمند مدیران نیز می رفت ،لذا بررسی و پیگیری گزارشات به مدیر فعلی سازمان جهت بررسی منعکس گردید و از ایشان خواستم که با جابجایی مدیر کل و انتقال آن به مرکز از تدوام ‌رشد حاشیه ها جلوگیری نمایند .


نماینده ایلام ادامه داد:به هرحال دستگاه نظارتی به موضوع ورود نمود که جا دارد از این اقدام بازرسی استان تشکر کرد.هرچند این پرونده در مرحله تحقیق و بررسی قرار دارد ولی امیدوارم این گزارشات صحت نداشته باشند.


وی افزود :حضور به موقع و موثر سازمان بازرسی استان قطعا به روند سالم سازی دستگاههای اجرایی و نهایتا افزایش اعتماد مردم کمک خواهد کرد .امیدوارم این روند با شدت و دقت بیش‌تری تدوام داشته باشد.

نماینده ایلام گردش قدرت در دستگاههای اجرایی را مانعی در مقابل شکل گیری فساد مالی واداری در دستگاههای اجرایی دانست و گفت :به گردش قدرت اعتقاد دارم .در کنار نگاه از زاویه سلامت مالی به این مقوله ،معتقدم اگر مدیری چهار یا پنج سال نتوانست باعث تحول در دستگاه اجرایی تحت مدیریت خود شود ،ماندن بیش از این در راس دستگاه نمی تواند منشا تحول جدیدی شود ،لذا جابجایی این دست مدیران ضرورت به نظر می رسد.

میرزایی بیان داشت :واقعیت این است وجود برخی معیارهای سلیقه ای و باندی در انتخاب مدیران به بی اعتماد سازی مردم از مدیران دامن زده است .به هر اندازه که تجربه و تخصص و شایسته سالاری در انتخاب مدیران به محاق رفته به همان اندازه به تشدید بی اعتمادی مردم از مسوولین کمک کرده است.

وی افزود :الان در وضعیت عادی قرار نداریم که با این مساله بصورت عادی برخورد شود،در حالیکه آمریکا و متحدین منطقه ای آن برای کشور برنامه دارند حفظ اعتماد مردم از نان شب واجب تر است .

جلال میرزایی با برشمردن راهکارهایی برای حفظ اعتماد مردم خاطر نشان کرد : اول اینکه باید با مدیران که در مسئولیت خود مرتکب خیانت می شوند باید برخورد حدی به عمل آورد .وظیفه نهادهای نظارتی است که به این موضوع بصورت جدی ورود کنند.


دوم اینکه ؛تغییر مدیران ناکارآمد که بخاطر ضعف عملکردشان باعث بی اعتمادی مردم لز دولت و حاکمیت شده اند در دستور کار قرار گیرد .


نماینده عالی دولت در استان و وزرا وظیفه دارند که دراین زمینه تدابیری بیاندیشند ،مهمتر اینکه فریب آمارسازی ها و گزارشات کذب مدیران نخورند.


سوم اینکه ؛لازم است در راستای حفظ اعتماد مردم و تقویت آن ،مدیرانی که حتی چیزی درباره آنها اثبات نشده اما در سلامت آنها تردید وجود دارد بزودی تغییر یابند .

نماینده ایلام تصریح کرد :به هرحال این حرکت سازمان بازرسی استان جای تقدیر دارد .امیدوارم دادگستری استان هم با این موضوع برخوردی فعالانه داشته باشند که قطعا اینگونه خواهد بود .البته در جریان این امر قرار دارم که بازرسی استانداری هم فعالیت خوبی در این زمینه آغاز کرده اند.


میرزایی در پایان یاد آور شد:امیدوارم که نتایج این بازرسی ها باعث شود که استاندار محترم که دغدغه توسعه دارند،ضمن استفاده از نتیجه بازرسی های صورت گرفته ،آن را در قالب یک گزارش جامع منعکس نمایند .همچنین نتیجه بازرسی ها بعنوان مبنا و معیاری برای سالم سازی فضا وبرخورد با مدیران ناکارآمد و‌متخلف قرار گیرد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
باسلام .حاج اقایان ما بشما اعتماد داریم مبادا شبها سربیشم زمین بگذارید اون وقت ما درقیامت جواب گرسنگی بزرگواران نماز شب خوان را بدهیم بخورید .خیلی هم بخورید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار