در گفتگو با "تابناک قزوین" مطرح شد؛
رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر قزوین گفت:به علت گرانی بازار مشتری برای خرید طلا وجود ندارد چراکه امروز(4 تیر) هر گرم طلای 18 عیار 257 هزار تومان معامله شد که اگر مشتری بخواهد یک گرم طلا خریداری کند با محاسبه سود، اجرت و ارزش‌افزوده هر گرم طلا حدود 350 تا 400 هزار تومان نیز برای خریدار تمام خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 27 June 2018

طلا کالایی امن برای سرمایه گذاری در شرایط نا مطمئن اقتصادی/به علت گرانی بازار مشتری برای خرید طلا وجود ندارد

به گزارش تابناک قزوین،طی روزهای گذشته صندوق بین المللی پول و برخی دیگر منابع برای کنترل بازار سرکش طلا مقادیری از این فلز خوش رنگ را به بازار تزریق کردند اما به نظر می رسد بازار نگران تر از آن چیزی است که پیشتر تصور می شد چرا که نمودار قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی دوباره صعودی شده است. واقعیت این است که با بروز بحران اقتصادی و کشمش های سیاسی در جهان و به طور کلی بی ثباتی در دنیا ، سبب افزایش قیمت طلا شده است.

به عبارتی می توان طلا را نمایشگر اوضاع سیاسی و اقتصادی در جهان نامید . درماههای اخیر عوامل تاثیرگذار سیاسی و اقتصادی چون تنش های سیاسی در کشورهای جهان و منطقه خاورمیانه ، افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا و آمریکا و سیاست‌های تورم زدایی چین تاثیر بسزایی بر قیمت طلا در بازارهای جهانی داشت. روند رو به رشد قیمت طلا در چهار سال گذشته حکایت از آن دارد که طلا همچنان کالایی امن برای سرمایه‌گذاری در شرایط نامطمئن اقتصادی است که زندگی مردم و صنف طلا فروشان را تحت تاثیر قرار داده است.

تیم اقتصادی دولت فکری عملیاتی برای "بازار دلار" بکند

محمد فرج‌زاده‌ها رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک قزوین، اظهار کرد: بازار سکه و طلا با هم رابطه مستقیم دارند و اگر دلار 4 هزار و 200 تومان باشد سکه یک میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه به علت گرانی بازار مشتری برای خرید طلا وجود ندارد  افزود: چراکه امروز(4 تیر) هر گرم طلای 18 عیار 257 هزار تومان معامله شد که اگر مشتری بخواهد یک گرم طلا خریداری کند با محاسبه سود، اجرت و ارزش‌افزوده هر گرم طلا حدود 350 تا 400 هزار تومان نیز برای خریدار تمام خواهد شد.

به گفته رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر قزوین، زرگران منتظر برنامه تیم اقتصادی دولت برای کنترل قیمت دلار و طلا هستند و باید فکری عملیاتی برای بازار دلار بکنند تا از این شرایط دشوار بیرون آییم.

دلالان بازار آزاد را در دست گرفته اند

وی تصریح کرد: هر طلا فروش به‌ طور متوسط 20 کیلوگرم طلا دارد که با افزایش قیمت سکه و طلا، فروش این صنف تنها به 5 گرم در روز رسیده است و این در حالی است که این صنف، میلیاردها تومان هزینه برای این شغل کرده‌ که در حال حاضر چیزی جزء زیان و ضرر نصیب آنان نشده است.

به گزارش تابناک قزوین، با افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر قیمت طلا در بازارهای داخلی نیز با افزایش نسبی روبرو شد و این روند صعودی درحالی ادامه داشت که در روزهای پس از نوروز تقاضا برای خرید انواع سکه با کاهش همراه بود ضمن اینکه با وجود اینکه انتظار می‌رفت قیمت طلا به‌ویژه انواع سکه در بازار با اتمام نوروز و کاهش تقاضا روند نزولی به خود بگیرد اما افزایش قیمت جهانی طلا باعث رشد قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شده است. 

همچنین با اینکه خرید انواع سکه و طلا در بازار داخلی کاهش چشم‌گیری داشته اما افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی مانع کاهش قیمت طلا شده است در نتیجه امید می رود مسئولین با اقداماتی مناسب فکری برای برخی عوامل اقتصادی اما تاثیر گذار جامعه بکنند تا نه تنها صنف زرگران بلکه مردم جامعه نیز که در این موضوع دستخوش افزایش لحظه ای قرار گرفتن بازار طلا قرار گرفتند، به سامان برسند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار