معاون گردشگری ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از فعالیت 21 ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان های آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۶۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 14 July 2015

به گزارش خبرنگار ما ، احمد حمزه زاده گفت: با توجه به تاکید ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، در ستاد تابستانی سال جاری عملکرد استان ها براساس فعالیت ستادهای شهرستانی ارزیابی می شود و در همین راستا ستادهای اجرایی خدمات سفر در شهرستان های آذربایجان شرقی فعالیتی مستمر دارند.

حمزه زاده ادامه داد: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ها به ریاست فرماندار هر شهرستان و دبیری نماینده میراث فرهنگی در آن شهرستان فعالیت می کند و امیدوار هستیم که با اتخاذ این تصمیم کشوری و با توجه به اینکه ستادهای شهرستان ها زیر ذره بین قرار می گیرند شاهد پویایی خدمات اجرایی سفر در شهرستان ها باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش فعالیت گشت‌های تلفیقی ستاد اجرایی خدمات سفر خاطر نشان کرد: گشت‌های تلفیقی خدمات سفر با حضور نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، سازمان صنعت، معدن و تجارت ، اتحادیه های صنفی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان از یک ماه پیش بازدید از رستوران ها و مراکز اقامتی را آغاز کرده اند و این بازدید ها در اوج سفرهای تابستانی که از عید فطر آغاز می شود افزایش خواهد یافت.

حمزه زاده همچنین گفت: در بازدید های انجام شده در ماه مبارک رمضان از غذاخوری های بین راهی مجموعا 70 مورد تذکر و 20 مورد اخطار به این مراکز خدماتی صادر شده است.

وی از ساخت و بهسازی 250 مکان مناسب برای اقامه نماز در سطح استان خبر داد و گفت: 250 نمازخانه در سطح استان برای اقامه نماز گردشگران در سطح استان آماده سازی شده است.

حمزه زاده اتمام و بهره برداری از پروژه های ناقص را یکی از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دانست و ابراز امیدورای کرد که تا پایان تعطیلات تابستان پروژه دارای پیشرفت 90 درصدی افتتاح شوند.

وی یادآور شد : در راستای آماده سازی مراکز اقامتی برای سفرهای تابستانی 30 کمپ گردشگری در سطح استان جهت استقرار مسافران آماده شده است که این کمپ ها مجهز به نمازخانه ، سرویس بهداشتی هستند و تعدادی از آن ها نیز دارای حمام موقت هستند.

وی همچنین از شناسایی و معرفی 36 باب خانه مسافر در آذربایجان شرقی خبر داد و از مسافران خواست برای اطلاع از شرایط استفاده این خانه مسافرها با تلفن 1_0413554640 تماس حاصل کنند و یا با مراجعه حضوری به مرکز اطلاع رسانی گردشگری واقع در میدان ساعت خانه حیدرزاده از شرایط مطلع شوند.

گفتنی است در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی 7 هزار و 500 تخت در هتل ها و مهمانپذیر ها برای اقامت گردشگران وجود دارد و مدارس آموزش و پرورش استان و همچنین مهمانسرای ادارات دولتی از دیگر پتانسیل های ارائه خدمات به گردشگران محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار