استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته امام راحل این بود که در مواجهه با تمام مسائل و معضلات حق محور و عدالت‌خواه بود و اجرای کامل عدالت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده بود.
کد خبر: ۶۱۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ 04 June 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: زندگی امام علی(ع) سرشار از عدالت و براندازی ظلم و فساد بود.

وی افزود: آن چیزی که در زندگی امام علی(ع) نمود داشت خداوند متعال بود و هدف وی از تشکیل حکومت نیز صرفاً برقراری عدل و ریشه‌کن کردن ظلم و بی‌عدالتی بود، امام علی(ع) در پی آن بود که با استفاده از فرصت حکومت عدالت و قسط را در جامعه همه‌گیر کند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به سخن یکی از اصحاب امیرالمؤمنین(ع) گفت: حقیقت این بوده که امام علی(ع) به حکومت و خلافت جایگاه و ارج نهاد و این حکومت نبود که به آن حضرت جایگاه و مقام اعطا کند در نگاه امام علی(ع) خداوند متعال بزرگ بود و سایر مخلوقات در نگاه وی کوچک بودند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شباهت‌های حکومت‌داری بین امام علی(ع) و امام خمینی(ره) تأکید کرد: زمانی که امام خمینی(ره) حکومت را تشکیل داد رهبری وی سبب شد تا جایگاه و ارزش رهبری در ایران گران‌مایه شود، موانعی در مسیر انقلاب اسلامی وجود داشته که سبب شده اهداف انقلاب تاکنون به‌صورت کامل محقق نشود.

رفیعی ادامه داد: حرکت بر محور عدالت و حق محوری نکته برجسته و نخست حکومت‌داری امام علی(ع) بود، آن چیزی که در شیوه حکومت‌داری آن حضرت نمایان بود اجرای کامل قانون و احکام الهی بود و در مسیر اجرای این قوانین نیز فردی استثنا نبود.

وی با تأکید بر توطئه‌های مدام دشمنان انقلاب اسلامی ابراز کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای در حال حاضر به‌صورت روزانه تخم شبهه و بدبینی نسبت به انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را منتشر می‌کنند، همه مردم باید هشیار باشند به بهانه وجود برخی مشکلات نظام طیبه انقلاب اسلامی زیر سؤال نرود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: اختلاس و خیانت چند مسئول نباید به نام تمام انقلاب تمام شود، رسانه‌ها باید در کنار معرفی مسئولان فاسد و خائن، مسئولان پاک دست و سالم را نیز در جامعه معرفی کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان برخی از ویژگی‌های اخلاقی مهم امام راحل عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته امام راحل این بود که در مواجهه با تمام مسائل و معضلات حق محور و عدالت‌خواه بود و اجرای کامل عدالت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده بود.

رفیعی بیان کرد: حقیقت این بوده که ظلم در هر نهاد یا ارگانی وارد شود سبب می‌شود تا آن نهاد و ارگان دوام زیادی نیاورده و از هم بپاشد، امیرالمؤمنین(ع) شهید عدالت و حق محوری بود و آمده بود تا با تشکیل حکومت عدالت و حق را درصحنه جامعه پیاده و اجرایی کند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله عدالت ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های وجودی ارسال انبیای الهی اجرای عدالت در جامعه بوده که امام راحل نیز در مسیر این هدف ارزشمند الهی اقدامات ارزنده‌ای انجام داد، غیرت دینی و غیرت ایمانی از ویژگی‌های مهم امام علی(ع) بوده که در برابر هرگونه عبور از این خط قرمز الهی بسیار حساس و قاطعانه برخورد می‌کرد، حساسیت بر روی نام خلیج‌فارس در حوزه غیرت ملی و وطنی قرار داشته و مطلوب است.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: مسائلی چون حفظ استقلال، عزت و آزادی کشور ازجمله مهم‌ترین دغدغه‌های فکری و عملی امام راحل بود که در مسئله کاپیتولاسیون به‌خوبی خود را نشان داد، مسئله بی‌حجابی در کشور مسلمانی چون ایران نیز از جمله پدیده‌هایی بود که سبب حساسیت و توجه امام راحل قرار داشت.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: امام راحل با مسئله بی‌حجابی زاویه داشت اما در عین‌ حال هم با برخوردهای فیزیکی در این مسئله فاصله داشت، امام راحل در مسئله حجاب و دیگر احکام و قوانین اسلامی و اجتماعی قائل به قانون و پایبندی به اصول و قوانین کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: اصل دفاع از مظلوم و مخالفت در برابر ظالم از اصول اساسی و مهم اسلام بوده که امام راحل بر مبنای همین اصل مهم نیز روز قدس را پایه‌گذاری کرد تا این مسئله همواره در بین انظار عمومی مردم جهان زنده باشد، دفاع در برابر مظلوم هزینه‌های خاص خود را دارد و امروز کشور بخشی از این هزینه‌ها را می‌پردازد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار