مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: با همکاری ثبت اسناد و املاک تا کنون برای 203 هزار و 433 واحد مسکونی روستایی استان سند صادر و تقدیم روستاییان شده است.
کد خبر: ۶۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 13 July 2015
به گزارش خبرنگار ما ،قربان محمدی صدور سند روستایی را در راستای اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن عنوان کرد و گفت: تعداد 189 هزار و 734جلد سند در روستاهای بالای 20 خانوار و 13 هزار و 699 جلد سند درشهرهای زیر 25 هزار نفر استان صادر شده است.

وی اظهار کرد: صدور اسناد مالکیت روستایی نقش به سزایی در وسعت بخشیدن به مالکیت های مسکونی و تجاری واقع در بافت های مسکونی روستاها و همچنین ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در روستاها و پیشگیری از نزاع بر سر زمین ها و کاهش اختلافات ملکی داشته است.

قربانی با اشاره به گردش کار طولانی صدور سند در روستاها افزود :بنیاد مسکن به عنوان وکیل مردم در گرفتن سند روستایی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک بدون اینکه مردم درگیر پروسه اخذ سند شوند ، تشکیل پرونده داده و کارهای قانونی آن را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه احراز هویت مسکن در گذشته برای روستاییان مشکلات فراوانی را همراه داشته است ، امکان جذب تسهیلات مالی در روستاها، گسترش فیزیکی و مبتنی بر برنامه ریزی و بهبود کیفیت مسکن روستایی را از دیگر مزایای صدور اسناد مالکیت روستایی عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار