رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به مشکل این استان در حوزه اراضی و منابع طبیعی، اظهار داشت:مشکلات موجود امروز در حوزه اراضی نتیجه عدم توجه مسوولان در گذشته است .
کد خبر: ۶۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 13 July 2015
تابناک فارس به نفل از روابط عمومی دادگستری استان فارس: علی القاصی مهر در سومین نشست شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی فارس با اشاره به مشکل این استان در حوزه اراضی و منابع طبیعی، اظهار داشت:مشکلات موجود امروز در حوزه اراضی نتیجه عدم توجه مسوولان در گذشته است .

وی با اشاره به تغییر کاربری های خارج از ضوابط و حفر چاه های غیر مجاز متعدد در سال های گذشته و لطمه به آب های زیرزمینی بیان کرد:متاسفانه این عوامل در کنار خشکسالی های پی درپی در سال های گذشته باعث آسیب جدی به منابع آب های زیرزمینی شده و امروز استان فارس با بحران جدی آب رو به رو است .

رییس کل دادگستری استان فارس با انتقاد از عدم مدیریت مناسب در بحث پیشگیری و مقابله با حفر چاه های غیر مجاز افزود: وجود نزدیک به 27 هزار چاه غیر مجاز گویای این مطلب است که در گذشته مسوولان به تکالیف قانونی خود در ارتباط با مدیریت منابع آبی استان به درستی عمل نکرده اند و این امر باعث شده است که عمق چاه ها به بیش از 400 متر برسد.

رییس شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی ادامه داد:امسال نیز پُر کردن چاه های غیر مجاز در دستور کار دادگستری ها در همه حوزه های قضایی فارس قرار دارد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اجرایی شدن مصوبات و پیگیری دستگاه های عضو برای عملیاتی شدن تصمیمات اتخاذ شده در شورای حفظ و حقوق بیت المال تاکید کرد و افزود: در سال 93 همه مصوبات با پیگیرهای دبیرخانه این شورا اجرایی شده است .

القاصی مهر همچنین ضمن انتقاد از دستگاه هایی که زمینه ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیر قانونی را فراهم می کنند، افزود: متاسفانه شاهدیم که در بسیاری از مناطق استان فارس زمین هایی به صورت غیر مجاز و خارج از ضوابط تغییر کاربری داده شده و در قالب باغشهر به افراد فروخته می شود و در این میان برخی از دستگاه های اجرایی با وجود منع قانونی که در این زمینه وجود دارد به این ساخت و سازهای غیر مجاز امکانات و خدمات ارائه می دهند.

وی اظهار داشت:مدیران دستگاه های خدمات رسان درسراسر استان فارس که خارج ازضوابط قانونی به ساخت وساز های غیر مجاز خدمات ارائه می دهند تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند و دستگاه قضایی با هر گونه اقدام غیر قانونی در این زمینه در هر رده و جایگاهی برخورد می کند.

القاصی مهر همچنین بر اجرای احکام صادره در ارتباط با رفع تصرفات و قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و خواستار شتاب بخشیدن به اجرای این احکام و ارائه گزارش آن در شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی شد.

وی ادامه داد:هیچ بهانه ای برای عدم اجرای احکام صادره و قطعی شده در محاکم وجود ندارد و دستگاه های متولی امر زمین باید با همکاری نیروی انتظامی این احکام را به سرعت اجرا کنند.

رییس شورای قضایی استان فارس همچنین با اشاره به وجود گزارش هایی مبنی بر زمین خواری و استفاده غیر مجاز از بستر دریاچه سد درودزن، بر موضوع تعیین هیات کارشناسی در این زمینه تاکید کرد و گفت: وضعیت بستر دریاچه سد درودزن و مناطق اطراف آن از جنبه های مختلف بررسی و هرگونه فعالیت غیرمجاز متوقف شود.

در این نشست همچنین برآموزش و تذکرات قانونی به شرکت های تعاونی مسکن در سراسر استان فارس و استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی برای حفظ اراضی طبیعی و منابع آبی این استان تاکید شد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
خدا پدرتان بیامرزد . هنوز ان قصه قدیمی زیر میزی و ان بذل و بخشش و ان ادامه خلاف قانون عمل کرد مسولین عزیز و نه مهربان به اب های زیر زمینی و کم کاری نسبت به چاههای غیر مجاز ادامه دارد باید کادر قدیمی تعویض و کادر جدید جایگزین شود تا اثر بخش باشد چاهای غیر مجاز با مدعی شخصی پاسارگاد را دریابید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار