مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خبر داد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از احداث پایگاه‌های اطفای حریق جنگل و منابع طبیعی در مناطق لاهیجان، تالش، رودبار و رشت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 13 July 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، داوود زارع عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های جنگلی این شهرستان با اشاره به افزایش گرما و کاهش بارندگی در گیلان اظهار کرد: سال 1388 هیئت وزیران مجوز احداث چهار پایگاه اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع در استان را صادر کرده است.

وی از پیشرفت فیزیکی 15 درصدی پایگاه اطفای حریق جنگل‌های شرق گیلان در لاهیجان خبر داد و افزود: احداث پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی تالش در غرب استان 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زارع با بیان اینکه احداث پایگاه اطفای حریق جنوب گیلان در رودبار تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: احداث پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی مرکز استان در رشت 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به خسارت سنگین آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع نیازمند پیشگیری، آگاهی، کشف و اطفای به‌موقع حریق با برنامه‌ریزی صحیح، اصولی و به‌کارگیری کارآمدترین نیروهای انسانی و پیشرفته‌ترین وسایل و ادوات در بخش اطفای حریق است.

وی با اشاره به وجود 808 هزار و 112 هکتار اراضی ملی در استان، بیان کرد: گیلان 564 هزار و 712 هکتار جنگل، 267 هزار و 311 هکتار مرتع، 4 هزار و 589 هکتار اراضی ساحلی، یک‌هزار و 645 هکتار اراضی مستحدث و 97 هزار و 864 هکتار اراضی موات دارد.

زارع منابع طبیعی گیلان را دارای غنای گونه‌ای بسیار دانست و خاطرنشان کرد: مراتع ییلاقی استان از ارتفاع یک‌هزار و 500 متری از سطح دریا آغاز می‌شود و به بالاترین ارتفاع 3 هزار و 100 متری در کوه‌های سماموس رودسر ختم می‌شود و این مناطق نقش مهمی در دامداری گیلان دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به وجود جنگل‌های هیرکانی بر شیب‌های شمالی کوه‌های البرز و ساحل جنوبی دریای خزر اشاره کرد و یادآور شد: جنگل‌های هیرکانی یکی از منحصر به‌فردترین نوع جنگل‌ها در دنیا هستند.

وی جنگل‌های هیرکانی را از بقایای دوران سوم زمین‌شناسی خواند و اظهار کرد: 80 گونه درختی و 50 گونه درختچه‌ای راش، بلوط، توسکا، ممرز، افرا، انجیلی، نارون، زبان گنجشک، گیلاس وحشی، بارانک، سرخدار، نمدار، شمشاد و ... در جنگل‌های مذکور وجود دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار