رئیس آبفای سبزوار گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها، سطح آب‌های زیرزمینی سبزوار افت شدیدی داشته است.
کد خبر: ۶۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳ 13 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدرضا آغشته در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به افت آب‌های زیر زمینی، اظهار داشت: در شهرستان از آب های زیر زمینی برای شرب استفاده می‌شود و اخیراً به دلیل کاهش بارندگی مفید در منطقه افت سطح آب‌های زیرزمینی را داشته‌ایم.

وی گفت: بارش‌های شدید و مقطعی در شهرستان و کاهش بارش برف از مهمترین مشکلات است که این‌ها ناشی از تغییر اقلیم منطقه است.

آغشته با بیان اینکه بارش‌های سطحی تاثیری در آب‌های زیرزمینی ندارد، خاطرنشان کرد: با بارش‌های سطحی ممکن است که گیاهان رویش خوبی داشته باشند، ولی آب‌های ناشی از بارندگی سطحی تاثیر چندان و چشمگیری در آب‌های زیرزمینی ندارد.

وی با اشاره به اینکه سبزوار منطقه نسبتاً خشکی است، عنوان کرد: افت سطح آب سبب شده برداشت آب روز به روز محدودتر شود؛ به همین دلیل مردم باید در فصول گرم سال مصرف خود را کنترل کنند و کاهش دهند.

رئیس اداره آب و فاضلاب سبزوار با بیان اینکه در شهرستان کمبود آب شرب را داریم، ادامه داد: در حال حاضر با این روند آب مصرفی در شهرستان قطعاً جیره بندی آب را خواهیم داشت.

آغشته با بیان اینکه آب شرب با خط انتقال بالغ بر 150 کیلومتر به شهرستان می رسد، بیان داشت: پنج مرکز پمپاژ در مسیر خط انتقال وجود دارد که آب به دست مصرف کننده برسد، که طولانی بودن مسیر و وجود 5 پمپاژ هزینه بالایی را نسبت به دیگر شهرها به ما تحمیل می‌کند و هم چون آب را از راه دورتری برای مصرف کننده می‌آوریم پس باید در مصرف آن بیشتر دقت کنیم.

وی با بیان اینکه برخی چاه‌ها خشک شده‌اند، گفت: مجبور به جابجایی چاه‌ها هستیم که با این کار نیز بازدهی اولیه را نداریم پس از مردم می‌خواهیم تا با مصرف درست آب در فصل گرما کمک کنند تا این تابستان را پشت سر بگذاریم.

آغشته ‌با اشاره به اقدامات اداره آب و فاضلاب شهرستان برای مقابله با بحران آب در شهرستان، اظهار داشت: مشترکین پر مصرف شناسایی و به آنان اخطار داده شده است، همچنین بالغ بر 60 هزار پیامک، توزیع بیش از 3 هزار بنر در سطح شهر و ادارات، توزیع جزوات در سطح شهر و ارسال اطلاعیه‌های صوتی برای مشترکین پر مصرف از جمله اقدامات اداره آب و فاضلاب شهرستان برای مقابله با بحران کم آبی در منطقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار