کد خبر: ۶۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 12 July 2015
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز از تشکیل اکیپ‌های مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب خبرداد.
غلامرضا رضایی‌فردرگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش میزان بارندگی و افزایش میزان مصرف آب شاهد کاهش سطح آب‌های سطحی و زیرزمینی دراستان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار دریافت شده شهروندان البرزی دو برابر میانگین جهانی آب مصرف می‌کنند.
رضایی‌فر افزود: هرشهروند البرزی درروز 250 لیترآب مصرف می‌کند این درحالی است که درکشورهای توسعه یافته هر فرد روزانه 120 لیتر آب مصرف می‌کند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز ادامه داد: میزان آب مصرفی البرزی‌ها حتی ازمیانگین کشوری که 150 لیتر در روزاست نیز بیشتراست.
این مسئول گفت: دراین شرایط کم آبی متاسفانه شاهد آبیاری فضای سبز با آب شرب شهری هستیم که تا کنون اقدام موثری از سوی شهرداری برای متوقف کردن این روند صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: شرکت اب و فاضلاب استان از شهرداری بابت آبیاری فضای سبز شهر با آب شرب گلایه دارد وتا کنون چندین جلسه برای یافتن راه حلی برای توقف این روند برگزار کرده ولی این جلسات ان طور که باید و شاید نتیجه بخش نبوده است.
رضایی فر ادامه داد: طبق بخشنامه تا آخر سال 94 باید سیستم آبیاری فضای سبزازشرب شهری جدا شود بنابراین شهرداری باید دراین خصوص همکاری لازم را با شرکت آب و فاضلاب داشته باشد.
وی اضافه کرد: دربرخی مناطق انشعابات آب شربی که برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شوند شناسایی و جمع‌آوری شده‌اند و به جای انها سیستم آبیاری فضای سبز به چاه‌هایی که شهرداری برای آبیاری گیاهان و درختان حفرکرده متصل شده است. 
این مسئول گفت :درسال 95 نباید هیچ فضای سبزی با آب شرب آبیاری شود و باید از فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری درختان موجود درفضای شهری استفاده کرد.
رضایی فر ابرازکرد: درشرایط فعلی که کشور با مشکل جدی کمبود آب مواجه است تک تک مردم و مسئولین باید نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهند وتا جایی که می‌توانند شرایط مصرف بهینه آب را فراهم کنند.
وی در پایان گفت: درحال حاضر اکیپ‌هایی با عنوان مروجین مصرف بهینه آب دراستان تشکیل شده که به صورت چهره به چهره مردم را به صرفه جویی در مصرف آب ترغیب می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار