مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: تاکنون ۸۷ هزار تن گندم به صورت تضمینی در مراکز خرید تعاونی‌های روستایی استان فارس خریداری شده است.
کد خبر: ۶۰۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 20 May 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:احد بهجت حقیقی با بیان اینکه تاکنون 87 هزار تن گندم به صورت تضمینی در مراکز خرید تعاونی‌های روستایی استان فارس خریداری شده است، اظهار داشت: با وجود بروز خشکسالی به دلیل بالا رفتن بهره‌وری آب و استفاده از بذور مناسب امسال یکی از با کیفیت‌ترین گندم‌ها در فارس تولید شده که قابل رقابت در گندم خارجی است.

وی با بیان اینکه سال 97 یکی از مجهزترین سال‌ها در بحث استانداردسازی و تجهیز مراکز خرید بوده است، خاطرنشان کرد: بالغ بر 63 میلیارد ریال هزینه صرف تجهیز مراکز خرید تعاونی‌ها استان فارس شده و نصب دوربین مداربسته، دیوارکشی، آسفالت، تجهیز باسکول و غیره در این مراکز انجام شده است.

مدیرکل تعاون روستایی فارس افزود: به دلیل اعتمادی که کشاورزان به تعاونی‌های روستایی دارند سال‌هاست که محصول خود را به این تعاونی‌ها تحویل می‌دهند بنابراین می‌طلبید که امسال مراکز خرید تعاونی ‌روستایی فارس بروزرسانی شود.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از سو‌ استفاده افراد سودجو و جلوگیری هدررفت هزینه بیت‌المال امسال نظارت بر روند خرید کیفی گندم سخت‌گیرانه‌تر شده است.

بهجت حقیقی عنوان کرد: تولی خرید گندم برعهده شرکت غله و بازرگانی است و تعاون روستایی به عنوان مباشر امر خرید گندم را انجام می‌دهد بنابراین بحت حمل گندم‌ها و پرداخت وجه کشاورزان بر عهده شرکت غله و بازرگانی است و سازمان تعاون روستایی دخل و تصرفی در این موضوع ندارد.

وی گفت: با توجه به پیش‌بینی باران‌های موسمی در روزهای آتی جا دارد که هر چه سریع‌تر مجوز حمل گندم‌های خریداری شده در تعاونی‌های روستایی به سیلوهای شرکت غله صادر شود تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار