معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت پایدار کشور ایفا می‌کند و ارتقای شاخص‌های رفاه و آسایش مردم ماموریت اصلی این سازمان است.
کد خبر: ۶۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 12 July 2015


سعید شبستری در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، با اشاره به این که 40 میلیون نفر از مردم ایران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، افزود: یکی از وظایف اصلی سازمان تامین اجتماعی، افزایش ضریب امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور است که شاید نتوان این موضوع را به سادگی با عدد و رقم نشان داد.

وی گفت: هرچه ضریب امنیت در جامعه بالاتر رود به همان اندازه شاهد رضایت‌مندی و رفاه مردم خواهیم بود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی، نقش سازمان تامین اجتماعی در اقتصاد ملی را راهبردی توصیف کرد و گفت: محور اصلی فعالیت‌های این سازمان را نیروی انسانی تشکیل می‌دهد و چون انسان سالم محور توسعه است بنابراین عملکرد صحیح این سازمان می‌تواند حرکت کشور به سمت توسعه را شتاب بخشد.

وی افزود: هرچه سازمان تامین اجتماعی، پویاتر و کارآمدتر باشد مشکلات بخش تولید و تنش‌های کارگری کاهش می‌یابد.

شبستری با اشاره به این که آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته حدود پنج هزار واحد صنعتی در این استان تعطیل شده است که بر اثر آن نرخ بیکاری افزایش یافته و این موضوع در مسایل اجتماعی هم تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید قصد دارد مشکلات را به صورت شفاف به مردم بگوید، افزود: مشکلات فروش نفت در کنار سیاست‌های غط اقتصادی در سال‌های گذشته باعث فشار مضاعف بر مردم شده است که امروز دولت تلاش می‌کند با وجود محدودیت منابع، این مشکلات را حل کند.

شبستری با بیان این که سرمایه‌گذاران و تلاشگران عرصه اقتصاد، جهادگر هستند، گفت: در عرصه سرمایه‌گذاری نباید نگاه سیاسی حاکم باشد و خوشبختانه امروز نگاه سیاسی در عرصه اجرایی و کار و تلاش استان شکسته شده و از تمام کسانی که برای پیشرفت استان تلاش می‌کنند حمایت می‌شود.

وی با بیان این که باندهای قدرت و ثروت تمایلی به تحول در عرصه اجرایی ندارند، گفت: امروز در سازمان تامین اجتماعی استان شاهد تحولات خوبی هستیم و علی‌رغم مسایل و مشکلات زیاد، بسیاری از مشکلات کارگری و واحدهای تولیدی حل شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به واگذاری‌های غلط واحدهای صنعتی در دولت گذشته، گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات کارگری استان از این موضوع ناشی می‌شود و ما تلاش داریم این واحدها را پس گرفته و به کسانی که اهلیت دارند واگذار کنیم.

شبستری همچنین توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در استان را خواستار شد و گفت: امیدواریم با توجه ویژه سازمان تامین اجتماعی کشور شاهد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در استان باشیم.

در این آیین از خدمات رحیم اردلان قدردانی و جعفر سمساری به عنوان مدیرکل جدید تامین اجتماعی آذربایجان شرقی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار