نماینده مردم سپیدان در مجلس:ماندگاری در چرخه تولیدگندم نیازمند ایجاد صرفه اقتصادی برای تولیدکننده است و درغیر اینصورت کشاورزان به کشت‌های دیگر سوق داده می شوند و این درحالی است که اگر تصمیم گرفته شده درباره نرخ گندم اصلاح نشود،اثرات منفی در جریان تولید ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۶۰۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 13 May 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علاء الدین خادم درباره وضعیت تولیدگندم در استان فارس،گفت:کشاورزان علی رغم خشکسالی در استان فارس، اهمیت تولید گندم در این مرزو بوم را درک کردند و در راستای تولید گندم به جهت استراتژیک بودن لبیک گفتند؛ بنابراین جا دارد دولت از کشاورزان در این راستا حمایت همه جانبه بعمل آورد.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای تصریح کرد: امسال برخلاف هرسال دولت نرخ جدیدی را برای گندم اعلام نکرده است و از همین رو متاسفانه دولت امسال نرخ پایه سال گذشته گندم را برای گندم سال جدید اعلام کرده است که این امر با اقتصاد تولید کشاورزان همخوانی ندارد؛زیرا این نرخ جوابگویی هزینه‌های تولید از جمله کود، بذر و سم نیست.

وی افزود: زمانی که نرخ نهاده‌های کشاورزی از جمله کود،سم و بذر افزایش داشته است،منطقی نیست که نرخ پایه گندم به مانند سال گذشته تعیین شود و کشاورزان در استان فارس که سهم بسزایی در تولید گندم دارند؛از این موهبت بی نصیب باشند و این در حالی است که عدم تعیین نرخ جدید برای طلای سرخ در سال جدید انگیزه تولید گندم را میان کشاورزان کاهش می‌دهد.

ماندگاری در چرخه تولید گندم نیازمند ایجاد صرفه اقتصادی

خادم افزود:ماندگاری در چرخه تولیدگندم نیازمند ایجاد صرفه اقتصادی برای تولیدکننده است و درغیر اینصورت کشاورزان به کشت‌های دیگر سوق داده می شوند و این درحالی است که اگر تصمیم گرفته شده درباره نرخ گندم اصلاح نشود،اثرات منفی در جریان تولید ایجاد می‌کند.

نماینده مردم سپیدان در مجلس ادامه داد:در کمیسیون کشاورزی بهارستان موضوع نرخ گندم نیز مطرح شده است؛اما تصمیم نهایی برای تغییر این نرخ گذاری با دولت است؛بنابراین برای رفاه اقتصادی کشاورزان این مهم ضروریت دارد.

کاهش ضریب اطمینان به کالاهای استراتژیک با وابستگی به واردات گندم

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس یادآورشد: کاهش ضریب اطمینان کالاهای استراتژیک با وابستگی به واردات گندم رقم می‌خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار