کد خبر: ۶۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۴ 12 July 2015
فرماندار اشتهارد گفت:جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبدا باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و همگان نسبت به این امر مهم توجه داشته باشند.
ابوالفضل اینانلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، بر ضرورت ساماندهی جایگاه‌های دفع پسماند در سطح شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان تاکید کرد و گفت: ساماندهی جایگاه‌های دفع پسماند نیازمند اقدام فوری نهادها و دستگاه‌های مرتبط است.
وی افزود: عدم جمع‌آوری و ساماندهی به موقع پسماندها می‌تواند موجب بروز و اشاعه بسیاری از بیماری‌ها مانند وبا و انواع بیماری‌های پوستی و حتی سرطان‌ها شود.
این مقام مسئول بر ضرورت برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در جهت تفکیک زباله تاکید کرد و ادامه داد: در راستای کمک به رفع مشکلات این حوزه، دستگاه‌های مرتبط و بخشداران باید زمینه لازم را برای آموزش دهیاران و در صورت لزوم اعضای شوراهای اسلامی مهیا کنند.
اینانلو خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند از مبدأ و به حداقل رساندن تولید زباله می‌تواند از راهکارهای موثر در جهت بهبود اوضاع و مدیریت پسماند باشد.
فرماندار شهرستان اشتهارد در پایان سخنان خود بر رعایت نکات بهداشتی از مبدأ تا مقصد حمل زباله، پوشش کامل بهداشتی زباله‌ها توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و تعیین محل مناسب برای دفع و دفن زباله و محصور کردن جایگاه‌های مورد نظر و جمع‌آوری به موقع پسماند تاکید کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار