مدیرعامل آبفا ایلام
حال حاضر که بحران آب در استان ایلام دیده می شود، فرسودگی شبکه یکی از علت های مهم هدر رفت آب در ایلام است.
کد خبر: ۶۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 12 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،فراهم کردن زیرساختهای آب و برق برای روستاییان در چند سال گذشته از شتاب بیشتری برخوردار بوده به طوریکه اکثر مناطق روستایی استان هم اکنون از نعمت آب و برق برخوردار هستند و یا در حال انجام می باشد.

در استان ایلام بیشتر روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب و برق برخوردار هستند و اگر مواردی مانده به دلایلی از جمله جابجایی و یا مسائل دیگر از جمله خشکسالی در حال انجام هستند.

طی سالهای آب به عنوان یکی از مهمترین مسائل روز استان ایلام شناخته شده چراکه کمبود بارشها، خشکسالی و ...باعث شده این استان جز هفت استان بحرانی در زمینه آب باشد.

‌مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ۱۹ شهر استان با جمعیتی بالغ بر ۴۰۲ هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان می باشند که در این تعداد شهر تمامی خانوارهای تحت پوشش می باشند و آبرسانی به این ۱۹ شهر از طریق یک سد و مابقی از منابع زیر زمینی شامل ۵۲ حلقه چاه و هفت ایستگاه پمپاژ انجام می شود.

داراب بیرانوندی افزود: همچنین چهار شهر شامل ایلام، مهران، دهلران و دره شهر دارای تصفیه خانه می باشند که حدود ۳۷ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش آن است.

وی اظهار داشت: دو شهر سرابله و ایوان کار اجرای احداث خطوط انتقال فاضلاب در آنها اجرایی شده و دو شهر آبدانان و ملکشاهی نیز مطالعات آن آغاز شده است که در این راستا بیشترین مشترک در شهر ایلام مرکز استان می باشد که بالای ۷۵ درصد شبکه فاضلاب در آن احداث شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکلات شهرهای استان پدیده خشکسالی در سنوات اخیر بوده که تمامی تلاش شرکت برای تامین آب بهداشتی و سالم مردم نیز در این راستا قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: از مشکلات دیگر فرسودگی شبکه های توزیع آب و توپوگرافی خاص شهرهای استان می باشد که هزینه تمام شده هر متر مکعب آب را افزایش داده است.

بیراوند افزود: از یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده تاکنون ۴۶۰ کیلومتر بهسازی شده که برای مابقی آن نیازمند اعتبارات ویژه از مسئولان کشوری و استانی هستیم.

وی ادامه داد: همچنین کمبود اعتبار و هدر رفت نیز از دیگر مشکلات دیگر این شرکت است. که پیگیری های لازم تا حصول نتیجه در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: بیشترین کمبود اعتبار مربوط به اصلاح شبکه های آب است که انتظار می رود با عنایت به اهمیت آن دولت خدمتگزار در این خصوص اقدام لازم را معمول دارد.

وی تصریح کرد: در سایر شهرها نیز کمبودهایی وجود دارد که عمدتاً به علت فرسودگی شبکه های توزیع است که انتظار می رود با تخصیص اعتباری به میزان حداقل۲۰۰ میلیارد ریال مشکلات آنها ظرف دو سال آینده مرتفع شود.

بیراوندی اظهار داشت: عمده ترین مشکلات منابع مالی است که در صورت توجه ویژه به آن می توان خدمات دفع فاضلاب و اصلاح شبکه آب را به طور چشمگیری افزایش داد که به عنوان مثال با اعتباری در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال می توان بالای ۷۰ درصد جمعیت شهری را تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهی  استان ایلام تصریح کرد: دو شهر ایوان و بدره دارای بیشترین مشکل است که برای شهر ایوان طرح آبرسانی از چشمه های سیاهگل توسط شرکت آب منطقه ای آغاز شده و عمده ترین مشکل این پروژه نیز عدم تخصیص اعتبار است برای شهر بدره نیز یک حلقه چاه در حال حفر است که با انجام آن مشکل این شهر برطرف می شود.

وی ادامه داد: ضمن قدردانی از زحمات تمامی مدیران ارشد که همواره پیگیر حل مشکلات بودند باید اذعان داشت در استان ایلام با اندکی مساعدت می توان سطح رضایتمندی و برخورداری مردم را بیش از دو برابر وضعیت فعلی در زمان بسیار کمی ارتقا بخشید.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار