فرماندار ملکشاهی گفت:با توجه به اینکه مردم شهر ارکواز از موقعیت کنونی کتابخانه عمومی رضایت ندارند کتابخانه عمومی شهر با همکاری شهرداری در محل پارک شهدا احداث و مطابق استاندارد های روز تجهیز می شود .
کد خبر: ۶۰۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 11 May 2018

  به گزارش تابناک ایلام؛محمد تاسمه بر نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: کتاب و کتابخوانی از گذشته مورد توجه مردم ایران زمین بوده و جامعه بدون کتاب و مطالعه یک جامعه بدون رشد و تکامل است.

وی با بیان این که کتابخانه ها نقش موثری در اعتلای فرهنگ و جلوگیری از افزایش معضلات اجتماعی دارند ، افزود: با وجود پیشرفت های خیره کننده بشر در فضای مجازی کتاب و کتابخوانی همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است.

رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان ملکشاهی کتابخوانی و مطالعه را زیربنای تقویت شاخص های فرهنگی هر جامعه دانست و گفت: وجود کتابخانه های بزرگ و غنی در دوران های مختلف و اهتمام حاکمان زمان به ساخت کتابخانه ها و استفاده از اندیشمندان در امر حکومت دلیل بر همین مطلب است.

تاسمه با تاکید بر اینکه نباید از ظرفیت مهم کتابخانه های عمومی در راه اعتلای علمی و فرهنگی جامعه غافل شویم گفت: با همراهی همکاران در کتابخانه های عمومی شهرستان و همچنین سایر ادارات به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر می توان گام های موثری در این شهرستان در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی برداشت.

فرماندار ملکشاهی اظهار کرد: به عنوان عضوی از این مجموعه، تمام توان خود را در مواردی از قبیل تخصیص بودجه، فرهنگی و پشتیبانی برنامه های فرهنگی به کار خواهم بست.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مردم شهر ارکواز از موقعیت کنونی کتابخانه عمومی رضایت ندارند کتابخانه عمومی شهر با همکاری شهرداری در محل پارک شهدا احداث و مطابق استاندارد های روز تجهیز می شود .

سرانه فضای مطالعه در شهرستان ملکشاهی با وجود فعالیت تنها دو کتابخانه عمومی در دو شهر ارکواز و مهر بسیار پایین است که احداث کتابخانه های جدید در اعتلای علمی و فرهنگی شهرستان مهم و اثر گزار است.

 

 

 

ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار