مدیرکل انتقال خون استان فارس از تبدیل پایگاه انتقال خون جهرم به پایگاه بین‌المللی خبر داد.
کد خبر: ۶۰۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 10 May 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس با بیان اینکه پایگاه انتقال خون جهرم از پایگاه‌های تراز اول فارس است، گفت: پایگاه انتقال خون جهرم در نیمه دوم امسال به پایگاه بین‌المللی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال ارزشیابی صدور پلاسما از پایگاه انتقال خون جهرم به خارج کشور هستیم، ادامه داد: این اقدام با هدف تبدیل پلاسما به فرآورده‌های خونی و دارویی و استفاده در کشور انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان فارس اضافه کرد: تیمی بین‌المللی در آینده نزدیک برای تائید نهایی این فرآیند، از خارج کشور به جهرم سفر می‌کند.

ترابی بیان کرد: اگر این مهم (بین‌المللی شدن پایگاه انتقال خون جهرم) انجام شود، هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ توسعه پایگاه می‌تواند نقش ارزشمندی داشته باشد بنابراین همه باید در این امر کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه جهرم، شهر توریسم درمانی است، افزود: بیش از ۴ برابر جمعیت شهرستان جهرم، بیمار به مراکز درمانی جهرم مراجعه می‌کنند.

عبدالرحمن محتشمی‌فر رئیس پایگاه انتقال خون جهرم نیز با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون جهرم در سال ۶۲ تأسیس شده است، اظهار کرد: این پایگاه هم‌اکنون مراکز درمانی شهرستان‌های جهرم و قیر و کارزین را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۴۰۰ تخت فعال و نزدیک به ۵۰۰ بیمار خاص تحت پوشش دائمی پایگاه انتقال خون جهرم هستند.

عبدالرحمن محتشمی‌فر با اشاره به اینکه جهرم قطب درمانی جنوب استان است، افزود: با توجه به بیمارستان‌های جدیدی که در آینده نزدیک به سیستم درمانی جهرم متصل خواهد شد، نیاز به تأمین خون بیشتری داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار