مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: برای جلوگیری از مهاجرت مردم روستاها به شهر باید بتوانیم خدمات رفاهی و نیز پروژه‌های عمرانی را در این روستاها ارتقا دهیم.
کد خبر: ۶۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 11 July 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، کریم انبوهی درباره مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی اجرا شده توسط دهیاری‌ها و تعاونی‌های دهیاری‌های استان قزوین اظهار داشت: بازگشایی معابر، مخلوط ریزی، زیرسازی و شن‌ریزی معابر، جدول‌گذاری معابر، آسفالت معابر، احداث و نصب سطل زباله در معابر، نصب تابلو و مبلمان شهری در معابر و نصب روشنایی در معابر از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی است که دهیاری‌ها برای زیباسازی روستاها انجام داده‌اند.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در راستای افزایش تجهیزات و امکانات روستاها، افزود: احداث ساختمان دهیاری‌ها، احداث و تجهیز پایگاه آتش‌نشانی، احداث پل، دیوار ساحلی و سیل برگردان، احداث کانال سنگی و بهسازی مسیل‌های داخل روستا، مرمت و پوشش انهار، سنگفرش کردن معابر روستا، احداث جایگاه دفن بهداشتی پسماند از دیگر پروژه‌های عمرانی روستاها استان قزوین است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین عنوان کرد: از جمله دیگر پروژه‌های مهم عمرانی انجام شده توسط دهیاری‌ها می‌توان از فنس‌کشی و دیوار کشی دور گورستان، ساماندهی گلزار شهدا، احداث غسالخانه، احداث کتابخانه روستایی، احداث بوستان و فضای سبز چندمنظوره روستایی، احداث زمین و سوله ورزشی و آبرسانی آب شرب نام برد.

حبیبی انبوهی با اشاره به گزارش فعالیت شورای اسلامی روستاها در استان قزوین خاطرنشان کرد: تعداد اعضای شورای اسلامی روستاها در استان قزوین یک هزار و 686 نفر است که 95 نفر از آنها در شوراب بخش حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه 533 روستا در قزوین دارای شورا هستند بیان کرد: 51 روستا در استان قزوین درحالی که واجد شرایط‌ اند از داشتن شورا در روستای خود محروم هستند و امیدواریم که این مهم را در انتخابات دور بعدی شوراها محقق شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: در استان قزوین 584 روستا بالای 20 خانوار زندگی می‌کند که بیش‌تر آنها دارای دهیاری و شورا هستند.

حبیبی انبوهی افزود: برای جلوگیری از مهاجرت مردم روستاها به شهر باید بتوانیم خدمات رفاهی و نیز پروژه‌های عمرانی را در این روستاها ارتقا دهیم تا بدین وسیله  شاهد کاهش پدیده مهاجرت روستا به شهر باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
درگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
باسلام
جناب آقای حبیبی انبوهی کی به وضع آسفالت روستای درک که یک کار عمرانی است خواهید پرداخت که اگر اقدامی عاجل نکنید خیلی دیر است وکلیه روستاهای درمسیر این جاده اهم از درگ-سیمیار -باغستان -تنوره که ازیک جاده از مسیر گردنه قسطین لار رفت وآمد می کنند به شهر مهاجزرت خواهند کردپس زودتر بفکر آسفالت جاده این چهار روستا بطول 18 کیلومتر باشید .متشکریم اهالی چهار روستای درگ-سیمیار-باغستان- تنوره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار