معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: ریزش کوه در محورهای استان ایلام باید رفع شود.
کد خبر: ۵۹۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷ 29 April 2018

به گزارش تابناک ایلام  ،  احمد کرمی امروز در نشست کمیسیون ایمنی راه های ایلام افزود: با توجه به فعالیت های گسترده عمرانی و انجام پروژه های راهسازی در مسیرهای ارتباطی استان، افزایش ایمنی راه ها ضروری است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام اظهار کرد: محور پلیس راه چوار تا تونل پیامبر اعظم(ص) در حال چهار خطه شدن است و این موضوع در حد فاصل روستای گلزار ممکن است برای ساکنین روستا خطرآفرین باشد لذا راهداری و پلیس راه مامور بررسی راه های ایمن سازی این مسیر شدند.

وی، با اشاره به ریزش های محور ایلام به مهران _کیلومتر ۱۱ حد فاصل تونل کربلا_ در فصل بارندگی گفت: ریزش ترانشه ها در این محور، ایمنی آن را با چالش مواجه کرده و همواره یکی از دغدغه های مسئولین استان بوده است.

کرمی افزود: اکنون به خاطر چهارخطه شدن این محور، ترانشه های مسیر باید از سر راه برداشته شوند.

وی، یکی از پیچیده ترین و مشکل ترین فعالیت ها در حوزه راهسازی را انجام عملیات در این منطقه عنوان کرد و گفت: وضعیت توپوگرافی و جنس سنگ های این منطقه موجب کندی فعالیت های عمرانی در این مسیر شده است.

معاون استاندار ایلام، حجم فعالیت های خاک برداری این مسیر را بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: شیوه خاکبرداری این مسیر به کمیته ای متشکل از کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، دفتر فنی استانداری، پلیس راه و مشاور و پیمانکار پروژه واگذار می شود تا پس از بررسی های کارشناسی، نظر خود را اعلام کنند.

کرمی، استفاده از پیکور یا از انجام انفجار را از شیوه های خاکبرداری در این مسیر عنوان کرد و افزود: در صورت بسته شدن مسیر اصلی، تردد شهروندان از مسیر قدیم ایلام به صالح آباد میسر خواهد شد.

وی، با اشاره اتمام عملیات بهسازی و آسفالت مسیر جایگزین، تصریح کرد: این مسیر به نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیاز دارد تا شهروندان با خیال آسوده از این مسیر تردد کنند.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار