معاون وزیر راه و شهرسازی؛
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 12 کیلومتر از این مسیر با پیشرفت مناسبی در حال اجراست و حدود 20 کیلومتر دیگر نیز در آینده نزدیک عملیاتی می شود.
کد خبر: ۵۹۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 22 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ خیرالله خادمی  در بازدید از پروژه راهسازی مسیر دهلران به اندیمشک اظهار کرد: 12 کیلومتر از این مسیر با پیشرفت مناسبی در حال اجراست و حدود 20 کیلومتر دیگر نیز در آینده نزدیک عملیاتی می شود.


وی با اشاره به باقی ماندن 90 کیلومتر دیگر از مسیر دهلران به اندیمشک و 120 کیلومتر مسیر دهلران به مهران افزود: پنج هزار و 500 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه نیاز است که تلاش می کنیم به مرور زمان از طریق اعتبارات دولتی و استفاده از منابع نفتی عملیاتی شود، هر چند از بخش خصوصی نیز پیشنهاداتی داشته ایم که بتوانیم از طریق فاینانس داخلی یا اعمال ماده 56 قانون برنامه آنرا اجرایی کنیم.


معاون وزیر راه و شهرسازی اجرای پروژه های چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک و مهران و تونل کبیرکوه را راهبردی توصیف کرد و یادآور شد: هر 2 پروژه فعال هستند اما برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی نیازمند تزریق اعتبار هستیم.


خادمی از مناقصه 20 کیلومتر دیگر از مسیر دهلران به اندیمشک خبر داد و اضافه کرد: برای تسریع در عملیات اجرایی تونل کبیرکوه 2 هزار و 200 میلیارد ریال نیاز است که امیدواریم با همکاری مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و تصمیات مرکز این اعتبار تامین شود.


فرماندار دهلران نیز با اشاره به پرتردد بودن محور دهلران به اندیمشک و مهران از طریق قرار گرفتن در مسیر تردد زائرین به سمت مرز مهران و در آینده مرز چیلات گفت: برای عملیات اجرایی چهار خطه کردن 12 کیلومتر از محور دهلران به اندیمشک که دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی است 120 میلیارد ریال هزینه می شود.


سید حسینعلی موسوی بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی این پروژه تاکید کرد و گفت: امیدواریم با رایزنی ها و پیگیری ها در آینده نزدیک فاز دوم این پروژه به طول 20 کیلومتر نیز کلنگ زنی و عملیاتی شود.


مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز گفت: از پنج محور اربعین که برای استان پیش بینی شده یکی از آنها محور دهلران به مهران و اندیمشک است.


سید کمال الدین میرجعفریان افزود: بر اساس توافق انجام شده برای چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک 75 درصد اعتبارات آنرا وزارت راه و شهرسازی و 25 درصد را وزارت نفت تامین می کند که امیدواریم با همکاری وزارت نفت و تخصیص بموقع شاهد تسریع در عملیات اجرایی این پروژه باشیم.


وی از اختصاص 2 هزار تن قیر یارانه ای برای پروژه های استان خبر داد و افزود: برای اجرای فاز دوم چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک بطول 20کیلومتر مناقصه آن در حال انجام است و 440 میلیارد ریال اعتبار نیاز است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار