حاشیه نگاری تابناک از چهارمین سفر شهرستانی استاندار ایلام؛
اما چه کنیم ،به مخاطبین عزیز وهمراهان همیشگی تابناک قول داده ایم در کنار متن ،حواشی را هم از قلم نندازیم. به هرحال ذائقه مخاطبین برای ما اهمیت دارد،این را می دانیم که حاشیه نگاری از مراسمات ،جلسات ورویدادها از پرطرفدار ترین بخش های خبری ما تلقی می شود .
کد خبر: ۵۹۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 17 April 2018

تابناک ایلام ::همین ابتدای مطلب می خواهیم عرض کنیم ؛هدف ما نه تضعیف است ونه تخریب ،وجدان را قاضی کرده ،همان گونه که این سفر اتفاق افتاده است ،ریز به ریز متن وحاشه آن را به رشته تحریر در آوردیم .متن این جلسه ،نکات مثبت و اقدامات صورت گرفته را مو به مو در مطلب جداگانه ای منتشر نمودیم.

اما چه کنیم ،به مخاطبین عزیز وهمراهان همیشگی تابناک قول داده ایم در کنار متن ،حواشی را هم از قلم نندازیم. به هرحال ذائقه مخاطبین برای ما اهمیت دارد،این را می دانیم که حاشیه نگاری از مراسمات ،جلسات ورویدادها از پرطرفدار ترین بخش های خبری ما تلقی می شود .

ازاین رو برآن شدیم تا درکنار انتشار اخبار سفر استاندار محترم ایلام به مهران ،مو به موی حاشیه های این سفر را هم از قلم نندازیم البته به سبک جدیدتر!


*صف پیش فنگ مردم و مسئولین همراه با یگان موزیک سورنا ودهل با ریتم بختیاری درمیدان شهدای مهران همه چیز را برای ورود و سان مقام عالی استان مهیا ساخته بود ،البته بودند از حاضرین در صف که  به علت کهولت سن با اجازه فرمانده میدان  از صف خارج می شدند .البته فریادهای فرمانده میدان با ندای رسای "به خط شوید " در یک خط باشید "آن هم با دستپاچگی تمام نمایانگر خوفی مخفی از اجرای بد مراسم بود.


*اولین مقصد آقای استاندار بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام ،مسجدی در شهر مهران بود .برای دیدار مردمی و سخنرانی ها ،استقبال کنندگان صف ها را به هم زده و دوان دوان به سوی ماشین ها پارک شده به راه افتادند  .البته در آن زمان  فقط سوارشدن  بر اتوبوس مستقر در محل قدری آسان بود .


*بالاخره وارد مسجد شدیم ،مسئولین شهرستان توانسته بودند با فراخوان نیرو از روستا های اطراف و حضور و غیاب ها !!! وجمع نمودن تعدادی از مردم تا حدودی آبرو داری کنند والبته تا  از شهرستان قبلی جا نمانند.


*مسجد به دو قسمت تقسیم شده بود ،یک قسمت برای برای اقایان ویک قسمت برای  خانم ها. حالا خوب است که لااقل ورود خانمها به مسجد آزاد است والبته با دو نوار بنفش و زرد که میگیم نوار بنفش بخاطر رنگ سال 2018است نه دولت تدبیر امید و رنگ زرد هم برای اخطار که حریم رعایت شود .


*طبق معمول مردم محروم مناطق ما!تکیه استاندار بر صندلی همانا و هجوم نامه به دستان همانا ...البته ناگفته نماند وقتی کاری از دست انتظامات برنیامد، مردم بصورت خودجوش و برای جلوگیری از اتلاف وقت نامه ها را به دست چند مسئول  رساندند ،البته اگر سبک این سفرها به احمدی نژاد نزدیک باشد ،قاعدتا باید در هرنامه یک تروال هزار تومانی جا خوش کند !


*قرعه اولین سخنران به تام امام جمعه شهرستان افتاد ،خیر مقدم نسبتا طولانی و توصیف اوضاع مهران وگشت وگذاری به حال و گذشته والبته گریزی هم به زمان جنگ داده شد .البته ما میگیم حاج آقا میدونست اسم  عملیات آزادسازی مهران " محرم" نبود اما  فقط خواست  که حاضرین به آقای استاندار بگویند که اسم آن عملیات " کربلای یک" بود.


*آقای سلام امینی دیگر سخنران جلسه بود . امینی در پاسخ به امام جمعه  که براساس طرح مناطق گرمسیری خواستار افزایش ماهها از6ماه به 9 ماه بود  ،گفت: تلاش ها و رایزنی های خوبی شده و تنها مشکل کمسیون بر سر یک ماه است که ما میگم 9 ماه باید باشد آن ها میگن 8 ماه و در آخر ما با اجازه مردم مهران از طرف شما اون یک ماه رو بخشیدیم گفتیم هموم 8ماه عیبی نداره ...


*بالاخره نوبت به معتمدین  محل رسید ،که سخنرانی انها  بیشتر به شاهنامه خوانی نزدیک بود تا مطالبه گری !سخنرانی طویلی که تکرار مکررات بود وبس !هرکدام هم حرفهای سخنران قبلی را تکرار می کردند ،به این امید که اگر اولی ودومی نگرفت شاید سومی بگیرد! والبته از اصالت آقای استاندار گفت و"کهگیلویه و بویراحمدی " بودن ایشان !!!شاید هم می خواست بگوید ما دکتر احمدی را آنجا داریم وشما هم اینجا هستید دیگر هیچ بده بستانی نداریم !!


*بالاخره نوبت به اقای استاندار رسید، از هدف ها ،برنامه ها، دید و بازدید های اقایان مدیر و ردیف بودجه های که گرفتند و البته از اقتدار "رژیم اسلامی "نه ببخشید نظام اسلامی نیز گفتند ..!!!والبته این مراسم هم طبق روال  3تذکر جدی داشت، از تذکر به اقای محمدی نامی بگیر تا زرنگ بازی نامه به دستان که با شروع سخنرانی آقای استاندار، نامه ها را روی تریبون میگذاشتند و نهایتا تذکر آقای استاندار که "یکی بیاد این نامه ها  رو بگیره ...و یک تذکر  هم به یک فرد مسن در صف اول جلسه و البته با روی خوش که گفتن "حاجی  چی میگی" ؟!


*مقصد بعدی آقای استاندار و هیئت همراه جلسه شورای برنامه ریزی در فرمانداری مهران بود که این جلسه به صورت مستقیم از شبکه سیما مرکزی ایلام بخش می شد .


*در حین ورود ،طبق معمول کمبود صندلی به چشم می خورد ،البته اگر همراهان مدیران شهرستانی اجازه می دادند این کمبود جا زیاد احساس نمی شد ومیمهانان مجبور نمی شدند در صف های پشتی جای بگیرند.


*اینجا هم حاج آقا شروع کننده بودند ،سخنرانی امام جمعه با بیان مشکلات شروع  شد و ...والبته تعریف وتمجید  از آقای فرماندار ،البته خدا کند تا پایان خدت همینجور باقی بماند .


*فراخوان مجری برنامه در تلاطم مدیران خیلی به چشم نمی آمد .و البته بعدا ندای "گوش جان سپردن برای تلاوت سخنان آقای استاندار " توسط مجری بیشتر به چشم امد که آنهم نشان از ارادت قلبی ایشان به سلیمانی دشتکی بود !!!و البته تر  اینکه تا آقای استاندار خواست عرض ارادت وی را پاسخ دهد ،با اشاره بغل دستی ها که برنامه زنده پخش می شود وی را منصرف نمودند.

*آقای استاندار سخنانش را اینگونه آغاز کرد وگفت :"تذکر ندهم فایده نداره" با یه تذکر جدی در مقابل دوربین ها سخنانش را شروع کرد ...البته اینجا سخنان یکی از سخنرانان مسجد یادش آمد و خطاب به وی گفت :"بنده چهار محال بختیاری ام نه کهگیلویه و بویراحمد" .اینجا مقابل دوربین جواب آن بنده خدا را داد تا حساب دست مردم ایلام بیاید که بله من چهارمحالی ام و به ما ربطی نداره دکتر احمدی استادار بویر احمده!!


*در میانه جلسه بود که اقای سلیمانی پی جور حضور مشاورش در امور مرزها شد که البته حضور نداشت . شاید آقای مشاور، ایلام رو با شهرستان های مرزی اشتباه گرفته باشد و نیازی  برای حضور خود ندانسته است.

*سلیمانی دشتکی از تعطیل نمودن دو روزه مدارس و ادارت در زمان هجوم گرد و غبار به استان ابراز پشیمانی کرد ...البته این را هم گفت که که باید مردم با تنفس گرد و غبار خود را یه جوری واکسینه کنند ! ما که سالهاست واکسینه شدیم ،اصلا بدون گردوغبار سر روی بالش نمی زاریم ،از جناب استاندار هم می خواهیم تا اینجا هستند همه چیز شان را با ما مردم ایلام یکرنگ کنند ،حتی واکسینه شدن با گردغبار.

*نهایتا اینکه سفری کاملا "بختیاری" که با "سورنا ودهل بختیاری" آغاز شد در نهایت با شام مفصل "کباب بختیاری " هم به پایان رسید. حال باید منتظر بود ودید که در سفر پنجم شهرستانی آقای  استاندار کدامین سنت هموطنان بختیاری امان در ایلام به نمایش گذاشته می شود واین همایش سنن و رسوم بختیاری ها کماکان ادامه دارد....

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار