کد خبر: ۵۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳ 07 July 2015
فرماندار فردیس گفت با تاکید بر اینکه صف اول عفاف و حجاب در بخش فرهنگی آموزش وپرورش است، گفت که باید زیرساخت های پرورشی و شخصیتی در آموزش وپرورش تقویت شود.
به گزارش ایرنا، مهدی مهرور روز سه شنبه در نشست ستاد حجاب وعفاف و صیانت از حقوق شهروندی که در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 10 کرج، برگزار شد، افزود: تعمیق و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از سنین کودکی و بویژه از مدارس باید آموزش داده شود تا ذهن دختران برای رعایت حجاب آماده شود. 

وی ادامه داد: محیط آموزش وپرورش بر رفتار دانش آموز تاثیر گذار است و به این منظور چیزی که به دانش آموزان آموزش داده می شود، ابتدا باید از سوی خود معلم نیز رعایت شود.

وی ادامه داد: در مدارس باید به فرزندان اخلاق اسلامی را آموزش بدهند و آسیب هایی که در جامعه است در آن محیط باید مورد توجه قرار گیرد.

مهرور گفت: درباره حجاب دختران باید کار شود. کار زیرساختی وپیشگیری باید از معلمان وفادار آغاز شود زیرا معلمان الگو برای دانش آموزان هستند.

فرماندار فردیس در خصوص عفاف و حجاب به کمک رسانه ها نیازمند هستیم.

فرماندار فردیس اظهار داشت: عفت و پاکدامنی زنان ایرانی باعث پرورش جوانمردان و رزمندگانی شد که در طول تاریخ جمهوری اسلامی بویژه دوران هشت سال دفاع مقدس، مرزهای ایران اسلامی را از گزند دشمنان اسلام و قرآن در امان داشت.

وی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را نیازمند مشارکت همگانی دانست و گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تلاش همه دستگاه ها و نیازمند فرهنگ سازی در میان جامعه است و سست شدن اعتقاد مذهبی و باروهای اخلاقی دلایل عدم استحکام بنیان خانواده است. 

وی با بیان این که سست شدن اعتقاد اخلاقی راه نفوذ دشمنان را باز می کند افزود: بیشتر مشکلاتی که برای کانون خانواده ایجاد می شود،از ناحیه بدحجابی است و عفاف و حجاب یک مساله هویتی با نگاه اسلامی ایرانی است و رعایت آن آثار فراوان در ابعاد فردی و اجتماعی خواهد داشت. 

مهرور گفت: آنچه در مورد حقوق شهروندی در گام اول بایستی توجه شود اشرافیت و آگاهی مدیران و کارشناسان از دستورالعملها و بخشنامه ها در این زمینه می باشد.

وی ضمن تاکید بر رعایت حقوق شهروندی بر لزوم حرکت در چارچوب قانون و مقررات و تکریم ارباب رجوع در کلیه ادارات ،مسئولین ادارات را در راستای تحقق این هدف خدمتگذار مردم باشند.

وی در خصوص صیانت از حقوق شهروندی به مسولان دستگاهها اظهار داشت: وقتی به اداره ای مراجعه می کنید و دوست دارید با شما به چه صورت برخورد شود همانطور با ارباب و رجوع خود برخورد کنید. 

وی از مسولان شهرستان فردیس خواست از تخلفات اداری و برخورد با متخلفین را رصد کنند و به شکایات شهروندان رسیدگی شود.

فرماندار فردیس گفت: : گسترش فرهنگ اسلامی ومعنویت درمحیط های اداری وکاری واحترام به حقوق شهروندی باید مورد توجه ادارات شهرستان فردیس قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار