رییس ثبت احوال رودبار:
خبرگزاری تسنیم: رییس اداره ثبت احوال رودبار از افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق در رودبار خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 07 July 2015
محمدعلی جهانگیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رودبار اظهار داشت: 296 مورد ازدواج سه ماه نخست سال گذشته به 300 مورد در مدت مشابه امسال افزایش یافته است و طلاق نیز امسال کمتر از پارسال بوده است.
وی از ارائه بیش از 50 نوع فعالیت و خدمات سجلی در این اداره خبر داد و گفت: همکاری با مراجع قضایی و انتظامی، معرفی مشمولان به نظام وظیفه، تغییر نام‌ها و نیز نام‌های خانوادگی نامناسب، همکاری با اداره گذرنامه در تأیید هویت افراد، ارسال کد ملی به بانک‌ها و مراجع ذیصلاح از جمله خدمات سجلی این اداره است.
جهانگیرپور با اشاره به رویکرد صدور کارت هوشمند ملی اعلام کرد: از ابتدای صدور کارت هوشمند ملی در سال 93 تاکنون برای 3100 نفر از شهروندان رودباری کارت هوشمند ملی صادر شده است.
رییس ثبت احوال رودبار همچنین با بیان اینکه 273 نفر از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان متولد شده‌اند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها به‌طور گسترده برای نامگذاری فرزندانشان از اسامی ائمه اطهار(ع) استقبال می‌کنند، به‌طوریکه نازنین زهرا، ابوالفضل، حسین و مهدی در صدر نام‌های انتخاب شده است.
وی فرصت ثبت ولادت نوزادان را در ثبت احوال 15 روز و زمان ابطال شناسنامه فوت شده‌ها را 10 روز اعلام کرد و از مردم، شوراها، دهیاران، معتمدان و مطلعان خواست نسبت به رعایت زمان مقرر در امور سجلی دقت کنند تا مشمول ضوابط قانونی نشوند.
رودبار 7 شهر، 4 بخش، 174 روستا و 104 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار