مسئول اداره بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: هرگونه بهره برداری و استفاده از رستنی های اراضی طبیعی استان باید در قالب اخذ قرارداد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و واریز حق بهره برداری مالکانه ( پرداخت حقوق دولتی) به این دستگاه باشد.
کد خبر: ۵۸۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 08 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ غلامحسین پورنجف اظهار کرد: نوع گونه گیاهی، محل رویشگاه و مقدار برداشت گیاه در این قراردادها با نظارت کارشناسان برای بهره برداران مشخص و قبل از برداشت نیز آموزش های لازم برای برداشت اصولی گونه ها به افراد داده می شود.


وی افزود: امسال هیچ گونه مجوز بهره برداری از گیاهان خودروی عرصه های ملی به هیچ فرد یا تعاونی داده نشده و عمده گیاهان عرضه شده در بازار به صورت قاچاقی و بدون اطلاع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برداشت شده است.


پورنجف یادآور شد: حمل و جابجایی گیاهان خوارکی و دارویی به صورت انبوه و در مقادیر زیاد ممنوعیت قانونی دارد و در صورت مشاهده فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی و متحمل جریمه و حتی زندان نیز می شود.


وی تاکید کرد: با توجه به گستردگی و دامنه وسیع پراکنش گیاهان داوریی و خوراکی و نیز تنوع این گیاهان امکان رصد همه عرصه ها برای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام میسر و امکان پذیر نیست و حفاظت از این عرصه های ملی نیازمند همکاری خود مردم و بهره برداران است.


مسئول اداره بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: این اداره کل در این موقع از سال که هنگام برداشت گیاهان است، تمام تلاش خود را برای حفاظت از رویشگاه ها و ذخیره گاه های مهم استان برای در امان ماندن این اماکن از دست درازی و تجاوز متخلفان می کند، اما با توجه به وسعت و گستره زیاد عرصه ها نظارت از آنها نیازمند یاری خود مردم است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار