طی اطلاعیه‌ای صورت گرفت
با توجه به اطلاعیه صادرشده از سوی اداره هواشناسی در خصوص ورود سامانه ناپایدار و احتمال وقوع رگبار باران و وقوع سیل، ستاد بحران استانداری خوزستان اطلاعیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۸۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 05 April 2018

به دلیل ورود سامانه ناپایدار جوی و احتمال آب‌گرفتگی و سیلاب تا یکشنبه، کلیه نیروهای ستادی و امدادی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان با ابلاغ به فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها، خواستار اتخاذ کلیه تمهیدات لازم، برقراری کشیک شبانه‌روزی، حضور در محل کار و مراکز خدماتی، عملیاتی، بهداشتی و درمانی، بازدید از پست‌های برق، شبکه‌های آب‌رسانی و دفع فاضلاب و آب‌های سطحی، بازدید و بررسی مستمر پل‌ها و سیل بندها و راه‌ها در مناطق شهری و روستایی شد.

همچنین با ابلاغ به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خواستار اطلاع‌رسانی و ارائه توصیه‌های موردنیاز به کشاورزان جهت پیشگیری از وارد آوردن خسارت به اراضی و کشت‌های زراعی و باغی شد.

همچنین از اداره‌های راه و شهرسازی و راهداری شهرستان جهت اقدامات موردنیاز در هنگام وقوع بارندگی، مسدود نمودن جاده‌های حادثه‌خیز در صورت ضرورت با هماهنگی دستگاه‌های اجرائی و نیروهای انتظامی و نظامی شهرستان طبق ضوابط را خواستار شد.

از سازمان هلال‌احمر نیز خواستار آمادگی کامل شعب جهت فراهم ساختن امکانات لازم برای امدا‌د‌رسانی به‌موقع در صورت لزوم شد.

از کلیه ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط خواسته‌شده که ارتباط مستمر با ستاد مدیریت بحران استان داشته باشند و آخرین وضعیت جوی شهرستان را اعلام نمایند.

از پلیس‌راه نیز خواستار اعلام احتیاط و اطلاع به مسافران جهت رعایت توصیه‌های ایمنی لازم هنگام تردد در جاده‌ها و مناطق با حجم بارش زیاد شده است.

از کلیه دستگاه‌های مربوطه خواسته‌شده به شهروندان به‌ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، عشایر، صیادان، کشاورزان، صاحبان قایق‌های موتوری، دامداران و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وقوع سیل، صاعقه، تگرگ و تندباد جهت رعایت نکات ایمنی مانند عدم تردد غیر‌ضروری در هنگام وقوع گردوغبار و استفاده از ماسک مناسب در مواقع موردنیاز و عدم تردد برپایی کمپ و اسکان در مناطق پرخطر مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و کانال‌های فصلی، اطلاع‌رسانی لازم و سایر تدابیر موردنیاز با توجه به وضعیت حادثه صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار