شهردار قم گفت: به دنبال افتتاح نخستین فاز متروی شهر قم به طول 5.2 کیلومتر تا پایان سال 97 هستیم.
کد خبر: ۵۸۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۷ 29 March 2018

 

به گزارش تابناک قم، دکترسقائیان نژاد در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به تغییر چارت سازمان شهرداری قم اظهار کرد: این چارت را تغییر دادیم و همچنین برنامه قم 1400 را تدوین کردیم تا براساس این برنامه حرکت کنیم، شهرداری نهادی است که از تولد تا مرگ با مردم سر و کار دارد، بودجه این نهاد از عوارض مردمی تامین می‌شود و به همین دلیل تکریم مردم در شهرداری اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: در شهرداری قم برای مدیریت درآمد و مدیریت هزینه تلاش می‌کنیم، دستور کار ما در شهرداری، درست عمل کردن است.

شهردار قم افزود: بودجه شهرداری در سال 95، هزار و 300 میلیارد تومان بود که در پایان سال، 103 درصد تحقق پیدا کرد، این بودجه در سال 96 به دو هزار و 200 میلیارد تومان رسید، بودجه شهرداری قم به فروش تراکم وابسته است و شاهد رکود در صنعت ساختمان در این شهر بودیم، با این وجود بودجه سال گذشته شهرداری قم 87 درصد تحقق پیدا کرد.

سقائیان نژاد با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر قم اظهار کرد: تمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام این شهر را به سرانجام رساندیم، مگر این که پروژه ای نیاز به تغییر ماهوی داشت، به عنوان مثال در پروژه شهید کاظمی احداث 9 طبقه پیش بینی شده بود که آن را به چهار طبقه کاهش دادیم.

وی ادامه داد: در خیابان عمار یاسر عرض را به 45 متر افزایش دادیم و از ابتدای سال 97 کار را در این خیابان شروع می‌کنیم، 80 میلیارد تومان اعتبار را برای این پروژه پیش بینی کردیم.

شهردار قم افزود: بلوار فردوسی کمربندی شرقی شهر قم را به کمربندی غرب شهر متصل می‌کند و آسایش و آرامش را در شهر قم به وجود می‌آورد، این بلوار دو تقاطع با بلوار پیامبر اعظم(ص) و بلوار صدوق دارد.

سقائیان نژاد با اشاره به احداث سالن‌های ورزشی در شهر قم اظهار کرد: برای هر منطقه از مناطق این شهر ایجاد یک فضای بین دو تا چهار هزار متری را پیش بینی کردیم که این فضاها می‌توانند هم کاربری‌های فرهنگی و هم کاربری‌های ورزشی داشته باشند، هر کدام از این سالن‌ها یکی پس از دیگری در سال 97 به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در بحث فضای سبز تلاش کردیم که هر سال 300 هکتار به فضای سبز شهر قم اضافه کنیم، همچنین هر سال 500 هزار اصله نهال به خصوص درخت‌های مثمر در این شهر کاشته می‌شود.

شهردار قم افزود: مکان‌هایی را برای دستفروشان و وانت‌بارها پیش بینی کردیم تا شاهد سد معبر در نقاط شلوغ شهر نباشیم، همچنین در چهار بوستان شهر قم، کمپ برای زائرین ایجاد کردیم و آن‌ها در این کمپ‌ها از امنیت و آرامش برخوردار هستند.

سقائیان نژاد با اشاره به وضعیت تولید زباله در شهر قم اظهار کرد: روزانه 700 تن زباله در این شهر تولید می‌شد که تنها 700 کیلوگرم از آن در گذشته مورد بازیافت قرار می‌گرفت، امروز روزانه 70 تن زباله در شهر بازیافت می‌شود، البته این عدد رو به رشد است، به دنبال جمع آوری یک شب در میان زباله‌ها در این شهر هستیم و این کار در دو منطقه قم به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال افتتاح نخستین فاز متروی شهر قم به طول 5.2 کیلومتر تا پایان سال 97 هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار