فرماندار ماسال محمود قاسم نژاد
فرماندار ماسال با اشاره به فرسوده بودن 38 درصد از شبکه آب روستایی این شهرستان، بر ضرورت بازسازی این شبکه های فرسوده تاکید کرد.
کد خبر: ۵۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 06 July 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود قاسم نژاد روز دوشنبه در نشست کارگروه بررسی مشکلات آب شرب ماسال با اشاره به مشکلات تامین آب آشامیدنی سالم در روستاهای این شهرستان افزود: شایسته نیست بعد از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز تعداد قابل ملاحظه ای از روستاهای ماسال فاقد آب آشامیدنی باشند.

وی با بیان اینکه نمی توان همه مشکلات موجود را بر گردن ادارات گذاشت، ادامه داد: بسیاری از مشکلات به دلیل کمبود اعتبارات ایجاد می شود که خوشبختانه در سال گذشته توانستیم، اعتبار مناسبی را برای پیشبرد پروژه های آبرسانی شهرستان اختصاص دهیم.

فرماندار ماسال با عنوان این مطلب که بخشی از شبکه های آبرسانی روستایی شهرستان فرسوده است، اظهار داشت: شبکه های فرسوده می تواند در سلامت آب آشامیدنی مشکل ایجاد کند ازهمین رو جا دارد به طور ویژه نسبت به نوسازی شبکه ها اقدام شود.

قاسم نژاد هدررفت آب را یکی دیگر از معضلات ناشی از شبکه های فرسوده عنوان و تاکید کرد: برای نوسازی این شبکه های فرسوده، نیاز به تخصیص اعتبار مناسب ملی و استانی است که ما نیز از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان کمک خواهیم کرد.

وی نبود شبکه فاضلاب شهری مناسب در شهرستان را یکی دیگر از دغدغه های این حوزه خواند و با توجه به اهمیت حفظ سلامت و بهداشت شهروندان، بر تامین اعتبار مناسب در این خصوص تاکید کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه از 93 روستای شهرستان ماسال، 69 روستا از نعمت آب برخوردار است، گفت: اولویت نخست شرکت آب و فاضلاب روستایی تامین آب آشامیدنی سالم برای روستاهای فاقد آب است.

محمدعلی فر امینی اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده را از دیگر وظایف این شرکت عنوان کرد و افزود: 650 کیلومتر شبکه ابرسانی در شهرستان ماسال وجود دارد که حدود 38 درصد از آن فرسوده است.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی این میزان شبکه فرسوده در کوتاه مدت میسر نیست و باید با تامین اعتبار لازم در یک دوره بلندمدت این مشکل را مرتفع کرد.

مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه سه مجتمع از 34 مجتمع آبرسانی تعریف شده در استان در ماسال قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که با تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی چاله سرا، شش روستای دیگر این شهرستان نیز از نعمت آب برخوردار شوند.

بازدید از پروژه های آبرسانی شهرستان و برخی از روستاهای فاقد آب آشامیدنی از دیگر برنامه های این گروه کاری بود.

شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار